Proteiner i urin

MaybeBaby2021

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Gresskarfrøene2023
Var hos lege idag, tok ulike prøver. Hun ringte meg opp senere på dagen og sa at det var funnet proteiner i urinen...dette kan vel være tegn på sv.forgiftning? Eller? Noen med erfaring? skal tilbake om en uke med ny prøve...

NHI: "Proteinutri i første halvdel av svangerskapet er tegn på sykdom i nyre eller urinveier, eventuelt ortostatisk proteinuri - en ufarlig tilstand der protein lettere enn normalt skilles ut i urinen når man er oppegående"

Og:
"Svangerskapsforgiftning oppstår etter uke 20 i svangerskapet, og er økende hyppig frem mot fødsel."

Så er nok heller sannsynlig noe annet enn svangerskapsforgiftning : )
Har du ubehag når du tisser da?

Hei!

Jeg har uvi, er min andre kur nå bare dette svangerskapet og måtte ta en ny antibiotika denne gangen fordi en helst ikke skal ta samme to ganger. Den har ikke virket og var til lege i dag for å dyrke urinprøve osv. Han fant ikke blod i urinen som er typisk, men han fant proteiner sa han.
Både jeg og lege er 99% sikker på urinveisinfeksjon.

Det går an å ha det uten symptomer, nevnte legen noe om dette?
Jeg er ingen lege eller noe altså. Kun egen erfaring her.

Man får ikke svangerskapsforgiftning så tidlig nei :happy: Det kan være en så enkel forklaring som at urinprøven din ble litt forurenset av litt utflod feks.

NHI: "Proteinutri i første halvdel av svangerskapet er tegn på sykdom i nyre eller urinveier, eventuelt ortostatisk proteinuri - en ufarlig tilstand der protein lettere enn normalt skilles ut i urinen når man er oppegående"

Og:
"Svangerskapsforgiftning oppstår etter uke 20 i svangerskapet, og er økende hyppig frem mot fødsel."

Så er nok heller sannsynlig noe annet enn svangerskapsforgiftning : )
Har du ubehag når du tisser da?
Inget ubehag nei:happy: er nok sikkert som noen skriver forurensning av prøven, eller uvi...men har ingen andre tegn på uvi da. Vi får se neste uke hva prøven sier:happy:

Back
Topp