protein s mangel..

x1x*Kat*

Forelsket i forumet
Jeg fikk vite idag at jeg har protein s mangel....det er sannsynligvis grunnen til at jeg har mistet 2 ganger... Er det noen andre som har erfaring med dette? Vet ikke så mye om dette ennå....

Sorry, har faktisk aldri hørt om d. Ka e d før noka?
Håpe uansett at d ordne sæ før dæ!

Protein s mangel gjør at man kan få blodpropper i morkaka når man blir gravid...det gjør at man mister. Heldigvis går det bra for de fleste hvis man starter med blodfortynnende medisiner med en gang man finner ut at man er gravid! Da er det hvertfall håp![:)]

Ingen som vet noe om dette..? Jeg sitter og leser om det på internett...blir litt redd..[:(] Legen sa jeg skulle ta albyl e i neste svangerskap...men leser at dette ikke er bra for fosteret...?[8|] 

jeg har netopp mistet min 2 og jeg har protein s mangel. jeg gikk på fragmin, fikk tett oppfølging. hvordan kan du gå på noe som kan skade fostret? spør legen om fragmin, det var det jeg gikk på og det funka nå litt i hvertfall. men min kropp er da et sjangsespill.. de sier det bare er å prøve og satse for meg. det er liksom ikke så mye dem kan gjøre...
jeg håper det går bra neste gang!

Tusen takk for svar! jeg har også hørt at fragmin er bedre...skal spørre legen om det! Huff, er ikke lett det her....vet hvordan du har det....føler at det er et sjangsespill med meg også...[&o] Klem!

Jeg har protein s-mangel. Fikk beskjed av legen min om at jeg måtte begynne med blodfortynnende med en gang jeg fikk vite at jeg var gravid. Jeg fikk på Fragmin. Svangerskapet gikk bra og jeg fikk tett oppfølging. Kontroll med ultralyd hver måned.

Men jeg må bare få si: Det er ikke bare i svangerskapet det er fare for blodpropp. Det gjelder ellers også. Man kan ikke gå på p-piller eller minipiller. Heller ikke hormonspiral eller andre prevensjonsmidler med hormoner i.
Har også fått beskjed om at jeg må ta blodfortynnende hvis jeg skal på lange flyturer eller blir syk og sengeliggende lenge. Mulig dere har fått vite dette selv av legen men jeg ville bare si ifra... [:)]

Takk for at du sa ifra![:)] Det visste jeg ikke!

Hei[:)], jeg har protein s mangel og har alderig hort at man kan miste pga det. Med protein s mangel er faren for blodpropp større og man må derfor gå på FRAGMIN sprøyer i svangerskapet fra rundt ukke 10-12 og til seks uker etter fødsel. Dette er arvelig og alle jentene i min fars fam har dette, noe som ikke har skapt noen problemer siden vi fant det ut og tar sprøytene mot blodpropp i svangerskapet[:D]

Jeg tror jeg har misforstått....gynekologen min snakker litt dårlig norsk...tror ikke det er pga protein s mangel jeg har mistet! Men må ta blodfortynnende i neste svangerskap da... Skjønner ikke så mye, var letta over at de hadde funnet grunnen, men da var det ikke derfor likevel....

protein s mangel gjør at bloet har lett for å levre seg. jeg fikk vite at det var blodpropp som fororsaket døden til mine to. at blodet levrer seg kan fororsake blodpropp.. og det gjelder ikke bare utenfor svangerskapet. men jeg anbefaler på det sterkeste neste gang, bli innlagt på sykehus etter uke 20. da har du ihvertfall tillsyn heletiden og kan føle deg tryggere. hvis protein s mangel ikke kunne skade fostret, hvorfor da gå på blodfortynnende?

Ja, det tenkte jeg også....hvorfor er det så viktig at jeg må begynne på blodfortynnende med en gang jeg blir gravid hvis det ikke er farlig for fosteret?? Hm...[8|]

En av grunnene til at mange mister er pga blodpropp i morkaka. Og dette kan komme av protein s-mangel.

Hei.
Jeg mistet min nyderlige prinsesse da jeg var 32 uker på vei pga protein s mangel.
Er nå gravid igjen i uke 5 og skal skynde meg til legen og få medisiner.
Er sinnsykt redd får at det samme skal sje. Det var det vondeste og værste jeg har vært med på. Det er ingen som fortjener det.
Men er det noen som vet noe om hvor stor sjangse det er får at min åverlever når jeg går på blodfortynnende medisiner?

Jeg TROR det er 75% sjangs for at alt går bra når man går på blodfortynnende medisiner...men er ikke helt sikker.. Men de jeg har hørt om som har det samme, har det gått bra for når de har begynt med medisiner...alle sammen!![:)]

ORIGINAL: Kat_

Jeg fikk vite idag at jeg har protein s mangel....det er sannsynligvis grunnen til at jeg har mistet 2 ganger... Er det noen andre som har erfaring med dette? Vet ikke så mye om dette ennå....

Jeg mistet gutten min to dager før termin. Fikk vite at han ikke pustet lenger samme dag han skulle ut å se verden ved hjelp av keisersnitt. Protein S mangel er det ikke mange som vet hva er...Men som noen sier her medfører det at blodet levrer seg og lager propper i morkaken. Det er veldig bra at de har funnet ut av dette for deg FØR du er langt på vei i graviditeten. Jeg vet at jeg får fragmin gjennom hele neste svangerskap. Legen min har stor tro på det, uten å kunne garantere noe. Jeg kommer nok til å knipe øynene sammen og holde pusten i ni mnd neste gang.

Masse lykke til!

Back
Topp