Nei, ikke så veldig, noe som forøvrig jordmor også fikk påpakk på fra sykehuset
![wacky :wacky: :wacky:](/styles/default/xenforo/wacky.png)
Blodtrykket fortsatte å stige, det samme gjorde proteinene. Hun tok tox-prøver og ba meg bare ta kontakt med føden dersom jeg fikk hodepine, synsforstyrrelser og/eller smerter på høyre side under ribbeina.
Mannen min fikk meg lagt inn for observasjon på føden (han er lege) når jeg var 38+5 og frøkna ble tatt med akuttsnitt samme kveld.
Endte med HELLP-syndrom, 2 døgn på intensiven, blodoverføring pga at blodcellene mine "gikk i oppløsning", blodtrykksmedisiner og forhøyede leverprøver. Frøkna var liten, både i størrelse og vekt, men ellers frisk når hun kom ut.
Men tenker at så lenge du har fint blodtrykk så er det nok ikke noe å bekymre seg for. Tenker at du bare tar med ny urinprøve når du skal tilbake, så får du fulgt det opp. Tenker også at når sykepleieren/jordmor har sagt at det ikke er noe å bekymre seg for, så er det nok ikke det. Skulle du mot formodning få forhøyet blodtrykk senere i svangerskapet, så vil de følge deg godt opp.
Var bare min jordmor sist svangerskap som tydeligvis burde ha gått av med pensjon for lenge siden