protein i urin...

Lykkemor

Blir kjent med forumet
Plutselig slo urinprøva ut på protein... dermed ble jeg sykemeldt og fikk beskjed om å ta det rolig.
Ble litt stressa for det kan jo være et tegn på sv.skaps forgiftning, men heldigvis ble jeg beroliga da de andre prøvene var fine. Skal bare ta det rolig sa legen.

Samtidig kjenner jeg litt at bekymringsklumpen sitter der... er det andre som har hatt det sånn?

Lykkemor

Jeg fikk også melding om det (for et par måneder siden) men etter mer sjekking og dyrking på laben fant de ut at det var nok bare et engangstilfelle og etter det har jeg ikke hatt videre problemer ennå [;)]
Når er det du har termin? Ikke lenge igjen nå? Dette skal gå bra, Lykkemor.. Du får en frisk og fin baby skal du se[:)]

*KLEM*

Hei!
Takk skal du ha - godt å høre! Jeg tar det med ro og tenker gode tanker[;)]

Jeg har termin 12.10... ikke lenge igjen... 42 dager! Går rundt og smiler når jeg tenker på det.
Er så klar for å bli kjent med den lille jeg har i magen[:)]

Kos deg videre du også! Så snakkes vi!

Hilsen Lykkemor

Du går vel hyppigere til kontroll nå pga det? Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Du har ikke lenge igjen nå og det kommer til å gå kjempe bra:) Men jeg forstår godt at du bekymrer deg for det gjør en mor alltid:)

Hei Lykkemor,

det samme skjedde med meg ca 1mnd før termin. Jeg ble kjempe stressa, skrev inn et innlegg her, og fikk masse positive svar[:)]... takk for det... Snakket videre med kegen, for jeg måtte inn og ta flere prøver, og det er helt normalt å få både det en og det andre i urinen mot slutten av svangerskapet. Hormonene løper løpsk, det er dårlig plass i fostervannet og kroppen forandrer seg mot slutten.

Ta det helt med ro, du er frisk, men jeg har full forståelse for at du er nervøs- det var jeg også!

For det første er det avhengig av hvor mye utslag det var på protein, var det +1, +2 eller +3?! +1 er helt ubetydelig. Dessuten er det to av tre "tegn" du skal ha før det blir definert som svangerskapsforgiftning. Det er høyt blodtrykk, mye hevelse(ødemer) og/eller protein i urin. Tror du skal ta det med ro. Du blir nok passet litt bedre på og blir det noen fare, så setter de i gang fødselen.
Lykke til!

Jeg hadde preeklampsi, men heldigvis gikk det bare fint. Fødselen ble startet 4 uker før termin, men i morgen er lille Frida 5 mnd.

Back
Topp