Protein i urin tidlig gravid

Rustad

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg var hos legen på fredag 04.04 å dermed 5+2 på veg.
Hun sa det var litt protein i urinen, mn d var ikke teng til den bakterien når enn har urininfeksjon, så hun sier d kan være va som helst, men sender inn en urinprøve til torsdags om kommer, for da skal keg uansett til jordmor å i tillegg ta blodprøve. Fikk ikke tatt sendt d inn pga d var fredag å forseint til å sende inn.

men så smart jeg er så søker jeg opp, å det som kommer opp er da:
Proteinuri i første halvdel av svangerskapet kan i sjeldne tilfeller være tegn på sykdom i nyrer eller urinveier.

Så spørsmåle mitt er da: er dette på mor eller barn di mener?
Litt små bekymret. Noen som har vært borti dette?

Kan i sjeldne tilfeller være alvorlig sykdom ja. Ingen grunn til å bli hysterisk da det mest sannsynlig ikke er noe galt.

Det er veldig vanlig å ha litt proteiner i urinen som gravid, ofte er det uansett pga forurensning av urinprøven

Hei.
Jeg var hos legen på fredag 04.04 å dermed 5+2 på veg.
Hun sa det var litt protein i urinen, mn d var ikke teng til den bakterien når enn har urininfeksjon, så hun sier d kan være va som helst, men sender inn en urinprøve til torsdags om kommer, for da skal keg uansett til jordmor å i tillegg ta blodprøve. Fikk ikke tatt sendt d inn pga d var fredag å forseint til å sende inn.

men så smart jeg er så søker jeg opp, å det som kommer opp er da:
Proteinuri i første halvdel av svangerskapet kan i sjeldne tilfeller være tegn på sykdom i nyrer eller urinveier.

Så spørsmåle mitt er da: er dette på mor eller barn di mener?
Litt små bekymret. Noen som har vært borti dette?
Ikke ta bekymringene på forskudd. Hvor sikker er du på at prøven din var ren? Ideelt sett skal du være helt ren nedentil, kun samle opp midtstråle osv :happy: kan også få utslag hvis du har antydning til sopp eller lignende mener jeg. Jeg hadde en prøve med utslag på protein, neste prøve var helt normal.

Ikke ta bekymringene på forskudd. Hvor sikker er du på at prøven din var ren? Ideelt sett skal du være helt ren nedentil, kun samle opp midtstråle osv :happy: kan også få utslag hvis du har antydning til sopp eller lignende mener jeg. Jeg hadde en prøve med utslag på protein, neste prøve var helt normal.
Jeg er sikker på at den var ren å bruker kunn midt stråle:) mn skal til jordmor til torsdag osv, så da skal jeg å levere urin til legen igjen åsså. Får bare vente å se. Takk for svar:)

Back
Topp