Prostaglandiner mot kvalmen

Maritri86

Elsker forumet
Stjerneskuddene 2024
Hahah, autocorrect tok av ser jeg!! :eek::hilarious::hilarious::hilarious:


Legen anbefalte Prostafen mot kvalmen, men etter å ha lest pakningsvedlegget har jeg ikke lyst. Noen med erfaring?

redd jeg må busse til og fra jobb og siden jeg kan bli påvirket av den med å bli sløv. Er jo allerede sløv fra før. Og midt i en korona epidemi har jeg ikke lyst til å ta bussen da jeg er mere enn nok utsatt for smitte via jobben i butikk:sour::sorry:
 

Vedlegg

  • 683E7BC6-CC1E-4DEF-923F-9A7B53BBDB85.jpeg
    683E7BC6-CC1E-4DEF-923F-9A7B53BBDB85.jpeg
    64,4 KB · Visninger: 21
Last edited:
I mitt forrige svangerskap så brukte jeg seaband mot kvalmen, og det funket bra! Bare et lite tips:joyful:
 
Postafen tas i samråd med lege med lege, men det er helt trygt :). Lege hadde aldri foreslått det for deg om det ikke var vist at det går fint å ta i kortere perioder, og at det fremfor å blir dehydrert er bedre.

Man blir veldig trøtt av disse vanligvis bare de første gangene man tar dem. Jeg ble veldig trøtt og susete i hodet de første 2-3 tablettene, deretter var eneste bivirkning at jeg ikke lenger var kvalm :D jeg kjørte ikke bil disse første gangene etter jeg hadde tatt dem, men når verste trøtthetbivirkningen ga seg, kunne jeg fint kjøre.
 
Jeg har tatt Postafen i forrige svangerskap og tar det også nå. Dette er mitt fjerde Hyperemesis-svangerskap. For min del veier bivirkninger som trøtthet opp for å kanskje klare å hindre sykehusinnleggelser:)
 
Back
Topp