Prostafen

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Jeg spurte om jeg kunne få en resept på kvalmestillende, ettersom det har vært vanskelig for meg på jobben når jeg er så kvalm. Da fikk jeg en resept, og den kunne jeg bruke til nød, lo litt da jeg så det var reisesyketabletter [emoji23] syntes ikke det hjelper stort, men har ikke hatt så mye effekt av afipran heller tidligere. Noen som har fått noe annet?

Dette står på felleskatalogen:
Indikasjoner
Voksne og barn >6 år: Reisesyke. Voksne og barn >12 år: Postoperative brekninger og kvalme etter strålebehandling.
Reseptfri bruk: Voksne og barn >6 år: Reisesyke.

Vet at dette blir brukt en del på kreftpasienter blant annet. Men dessverre er det ofte slik at det ikke er alltid kvalmestillende hjelper, etter slik jeg husker forumgjengen ved forrige svangerskap.

Jeg ble ikke noe bedre av Postafen. Prøvde Afipran for første gang i går, og mulig det hadde en ørliten effekt. Fortsatt sengeliggende, men kvalmen ble litt lettere å holde ut. Liker ikke å ta medisiner men..

Er postafen reseptfritt?

Ikke for å skremme, men jeg begynte med selvmedisinering med Prostafen noen dager før jeg dro til legen. Han ønsket at jeg skulle slutte med dem, og gav meg resept på Phenergan. Den fungerte som kvalmestillende, men var såpass sløvende at den var vanskelig å kombinere med jobb. Så anbefaler ikke det, med mindre du er fornøyd med å ligge på sofaen dagen lang fram til kvalmen forsvinner!

Back
Topp