Prostafen?

Marihøne9

Glad i forumet
Var hos legen i dag og han skulle sjekke litt opp i om jeg kunne ta dette for kvalme.. men han virket ganske sikker på at dette var greit.. men det står jo på pakken at jeg helst ikke skal ta de mens jeg er gravid? Er så usikker.. vil ikke ta det om det kan være skadeligt..
Vet dere noe om dette?? :)
 
Har akkurat samme dilemma!! Har tatt dem i ca 5 dager og det har hjulpet litt på kvalmen, men jeg er bekymret hver dag på grunn av det som står i pakningsvedlegget. Har ikke tatt idag, og skal prøve og se om jeg klarer meg med naturlige kvalmeremedier. Er utrolig skeptisk til å ta noe som det STÅR spesifikt at jeg ikke bør ta.
 
Ja.. det må jo stå der for en grunn tenker jeg! Selv om det er grusomt, så vil jeg jo heller være kvalm isteden for å risikere at noe går galt..
 
Jeg har tatt i alle svangerskap, det er trygt har mine leger sagt.
Har to friske barn fra før..

Men de fungerer ikke på meg denne gangen.
 
Søk på relis.no og/eller send inn spørsmålet på trygg mammamedisin sine sider :)
 
Tydd til de jeg også.tror ærlig talt ikke legen skriver ut noe som er direkte farlig for fosteret...men jeg blir så innmarig trøtt av de...:confused:
 
Har brukt både prostafen og phenergran. Legen min sier det er trygt og at nesten alle reseptbelagte medisiner har et notat om forsiktighet ved graviditet.
Trapper sakte men sikkert ned på brukerdosen nå da formen begynner å bli bedre.
 
Alle legemiddelfirma sikrer seg med å skrives at det ikke bør brukes av gravide da studier på gravide ikke er gjort.
Men noen ganger må risikoen for utestet medisin veies opp mot risikoen for at mor ikke får i seg noe næring. Fikk selv beskjed ang allergimedisin med samme merking, at jeg måtte jo kunne få puste selv om jeg var gravid.
 
Det er bare tull at de ikke kan brukes. Jeg fikk dem utskrevet av legen og det skal ikke være noe fare for fosteret.
 
Tok nettopp min første dette svangerskapet.... håper den virker! Virket ikke forrige gang...
 
Jeg tok i 3-4 uker i fjor fra uke 6. Alle leger (jeg pratet med)sa det var ok. Fant vekreftelser på det på nett

Jeg sier kjør på!
 
Har brukt både prostafen og phenergran. Legen min sier det er trygt og at nesten alle reseptbelagte medisiner har et notat om forsiktighet ved graviditet.
Trapper sakte men sikkert ned på brukerdosen nå da formen begynner å bli bedre.
Alle legemiddelfirma sikrer seg med å skrives at det ikke bør brukes av gravide da studier på gravide ikke er gjort.
Men noen ganger må risikoen for utestet medisin veies opp mot risikoen for at mor ikke får i seg noe næring. Fikk selv beskjed ang allergimedisin med samme merking, at jeg måtte jo kunne få puste selv om jeg var gravid.
Nå føler ihvertfall jeg meg mindre bekymret. :)

Jeg er så kvalm nå at jeg ikke får sove, bare ligger og prøver å ikke kaste opp det jeg spiste for litt siden. Vurderer å ta en postafen nå, så jeg kanskje klarer å holde maten nede og i tillegg få sove, men ordene "absolutt nødvendig" surrer fremdeles rundt i hodet mitt.. Dere som har erfaring i dette, hva ville dere gjort?
 
Back
Topp