Prostafen

PepsiMax^^

Betatt av forumet
Etter mye syting fra meg fikk jeg endelig tabeletter mot kvalmen av legen.. Siden jeg var over 12 uker sa han at det ikke var så strengt.. Men når jeg leser "bruksanvisningen" blir jeg litt stressa.. Det står at du skal ikke ta det når du er gravid med mindre det er høyst nødvendig! Skummelt.. Og at jeg ikke kan kjøre bil.. Noen som har tatt det? Blir dere veldig sløve ..?

fikk beskjed av legen om at jeg kunne ta det første gangen jeg var gravid, men at jeg ikke måtte nevne på apoteket at jeg var gravid så slapp han å skrive ut resept. :) ble ikke så sløv av di, er jo ikke merket med rød trekant så kan ikke skjønne hvorfor du ikke skal kunne kjøre bil.

Jo, min eske er merket med rød trekant.. Hmm..

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1360950797.165311.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1360950797.165311.jpg
    62,9 KB · Visninger: 36
oki, da husker jeg sikkert feil, men hadde ikke samme esken, kjøpte bare de vanlige eskene i butikken med reisesyketabletter, men er nok sikkert trekant på de også da.

Postafen på apoteket uten resept er også trekant på! Fikk beskjes av legen man måtte vurdere selv om man kunne kjøre bil, da men blir søvning ikke nedsatt dømmekraft som man får når man drikker alkohol!!

Jeg fikk også disse tablettene av legen, men jordmor syns ikke dette var veldig positivt så jeg kuttet dem ut. Jeg ble veldig sløv av de og syns ikke det gav noen behagelig følelse, var ekkelt syns jeg! Ta heller ingefærtabletter, det hjalp meg!! Pluss at det er helt trygt for babyen ;)
Helt j****lig å gå rundt å være kvalm, men prøv vertfall ingefær først om du ikke har gjort det ;)

Jeg fikk også disse tablettene av legen, men jordmor syns ikke dette var veldig positivt så jeg kuttet dem ut. Jeg ble veldig sløv av de og syns ikke det gav noen behagelig følelse, var ekkelt syns jeg! Ta heller ingefærtabletter, det hjalp meg!! Pluss at det er helt trygt for babyen ;)
Helt j****lig å gå rundt å være kvalm, men prøv vertfall ingefær først om du ikke har gjort det ;)

Ja, tror jeg skal gjøre det.. Har ikke turt å tatt de enda, så får prøve ingefær først;) takk for råd!:)

Jeg har brukt postafen både nå og med forrigemann, jeg blir veldig trøtt og kjører ikke når jeg har tatt dem, jeg tar en eller en halv på kvelden og da kjører jeg om morgenen før jeg tar en halv igjen. Her har ingefær ingen effekt og jeg fungerer overhode ikke uten postafen og egentlig ikke så godt på postafen heller, men jeg kaster i hvertfall opp litt mindre og nå har jeg også noen dager med mindre kvalme innimellom, men det kan jo like godt skyldes akupunkturen jeg går til. Ta dem hvis du føler du ikke orker uten, det gjør jeg, men jeg er fremdeles kvalm døgnet rundt.

Jeg har prøvd de etter at legen sa at det ikke var farlig, men var veldig skeptisk.. Hjalp ikke mot kvalmen for min del og ble veldig sløv så dugde ikke til noe som helst, iallefall ikke kjøre bil ;)

Back
Topp