Prosjekt tv stue !

Hocapontas

Elsker forumet
Nå er jeg sååååå lei av tv stua vår! Har gått med små-planer en stund nå, men er fortsatt i tenkeboksen.
Eneste vi gjorde med den da vi flytta inn var å beise veggene lyse, sånn at treet skinner igjennom. Ble bestemt og gjort fort og gæli egentlig, la ikke så mye i dette rommet (er her jeg sitter når jeg taster dere [;)]).
Kasta bare inn de gamle møblene vi hadde fra leiligheten, som mannen hadde fra før jeg flytta inn- og siden har det stått slik..

Nå har jeg planer om;

* å male tak, vegger og lister lyse (varm hvit-tone på veggene, men hvitt tak og lister skal jeg ha! Eller så maler jeg alt i samme farge!).
* Legge nytt gulv over den stygge flisa som er der nå. Tenker mørk brunt gulv (siden alt det andre blir så lyst, og jepp- jeg liker kontraster)!
Alà;
 eller 
* Hvite 'smådal' møbler fra ikea;
x 2 + dører til (skal plasseres der kommoden og det vevde teppet står/henger i dag)

(tv bord)- lurer på om det går an å kappe av 1/2 bordet [:D], da jeg ikke har sååå lyst på et så stort tv bord i den lille stua vår her.. ?! Plasseres på kort/veggen eller noe sånt der dagens tv benk står.

(Pc benk/arbeidsbord)- muligens et slikt, ikke helt bestemt meg enda. Plasseres på venstre side av vinduet- der kista står nå (skapet som henger på veggen der nå skal males hvitt og henges i lekestua til barna [;)]).

(salongbord)

Så skal jeg ha en eller annen billig sove-sofa! Har lurt litt på sånn sje-salong sofa.. I beige kanskje ?!
Har enda ikke letet meg grønn etter en slik, men noe alà dette;

Skulle gjerne hatt en sånn, men det blir for dyrt i denne omgang siden vi har planer for hele rommet + at eeegentlig bruker vi ikke rommet til så voldsomt til sammenkomster- så vi har egentlig ikke behov for så stort. Blir vel mer brukt ettersom barna vokser opp, men da får vi ta det da.. tror jeg.. hm.. hehe..

Såh, da var det bare å begynne da... Nei, først må vi bli kvitt de gamle møblene våre- og de er herved lagt ut både på Finn og på oppslagstavler på Rema & Rimi og sånn [;)]. Så da får vi se da... ! *utålmodig etter å komme i gang*

Sånn er rommet her og nuh (hadde eeeegentlig lovet meg selv å ikke vise frem dette rommet men.. [8|]);

Dette skal da bli et kombinert kontor/gjesterom/tv stue i mitt hode, til slutt [:)]

*puhh*

Hva tror dere om planene mine ?? [8|]

ORIGINAL: Kattepus

Det kommer til å bli kjempefint!! jeg likte det gulvet til venstre best jeg da..

Jeg også [:)]
Bare litt nervøs for at støvet skal legge seg super-synlig før jeg er ferdig med vasken liksom.. [8|]
Har super-lyst gulv på kjøkkenet, og jeg HATER det! ALT vises jo, og er litt redd det skal bli sånn på såpass mørkt også. Mèn, det er definitivt den farga jeg liker best og dette er jo ikke et rom som blir brukt på samme måte som et kjøkken heller, så.. [:D]
*bable bable* [:D]

Sant det med mørkt gulv. vi hadde det før forresten, og jeg støvsuga mye... Men det var veldig blankt da. Føler det kanskje ikke syns så godt på matte gulv..

så spennede! tror dette hadde blitt kjempefint![:D]

Gleder meg til å følge med i prosessen[:)]

Første som slo meg var at det kommer til å bli trangt?

Eller virker rommet mindre enn det er?
Resultatet blir nok bra :)

Det kommer til å bli kjempefint!! jeg likte det gulvet til venstre best jeg da..

signerer![:)]
Tror dette kan bli veldig bra!

Sign, kommer jo til og bli knall[:D][:D] Og vi krever etter bilder[;)]

ORIGINAL: MsMarte.

Første som slo meg var at det kommer til å bli trangt?

Eller virker rommet mindre enn det er?
Resultatet blir nok bra :)

Det er mindre møbler jeg har sett meg ut nå enn det vi har per i dag, og nå er det ok plass her altså [:)]

Kjempepotensiale, med gode planer.
kommer til å bli lekkert det her![:D]

ORIGINAL: ~Alexandra~

Kjempepotensiale, med gode planer.
kommer til å bli lekkert det her![:D]

Takk [:)]

Er igang så smått her nå, til tross for at jeg er skikkelig giddesløs i dag kjenner jeg [8|]
Fikk solgt unna sofa, sofabord og kommode i går faktisk- så nå er det rimelig tomt nedi der, gitt. Deilig [:D]
Så nå må jeg bare sortere, rydde og kaste masse etter at jeg tømte kommoden og hylla under bordet der i går.
Har kjøpt maling, så nå skal hele rommet bli eggehvitt!
Har også kjøpt et slikt skap fra 'smådal' serien denne uka, ble kjempefint der! Ikke noe gedigen serie da, men det passer jo så ypperlig i vår stue- perfekt! Så navnet på serien passer fint [;)]
Holdt meg til det ene skapet i første omgang da, for å se hvordan det passa inn i virkeligheten. Men nå skal jeg nok satse på et til + de andre møblene etterhvert. Men blir nok ikke noe ny bytur riktig enda, men etterhvert... Må jo få malt rommet og lagt nytt gulv etc først også!

Har planer om å rydde og ta kvistlakk på vegger og tak i dag, så får jeg se hvor langt jeg kommer... [:)]

Og så var jeg igang!

Ferdig med 1. strøket i tak og på èn vegg så langt..
Tar sin tid dette med 2 barn som trenger underholdning, mat og stell innimellom slagene også- særlig siden jeg er hjemme i permisjon med minsten hele dagen [;)]

Fin bar-balje har jeg også ordnet meg underveis.. [:D][:D]

En liten anelse av hvordan det blir til slutt.. lyst og fint! [:)]

Dette blir lekkert Marit_mor[;)]

ORIGINAL: ~Lisbeth83~

Dette blir lekkert Marit_mor[;)]

ORIGINAL: Shopoholic

Dette blir kjempe fint, gleder meg til og se det helt ferdig! [:)]

Jeg også [:D]

Nå gleder jeg meg til å se det ferdige prosjektet. Ser det for meg at det vil bli kjempe lekkert. Liker det du har valgt ut!!!

ORIGINAL: Ida82

Nå gleder jeg meg til å se det ferdige prosjektet. Ser det for meg at det vil bli kjempe lekkert. Liker det du har valgt ut!!!

Takk, har virkelig troen her nå!
Men det blir ikke kjøpt noen flere møbler før tidligst på slutten av mnd, så dere får smøre dere med tålmodighet [:)]
Maler når jeg har tid imens, skal ta 2. strøket i taket iløpet av dagen eller kvelden tenkte jeg- så blir det bare veggene igjen, som jeg synes er mye lettere arbeid enn det hersens taket [&:]

Kommer til å bli kjempe fiiint!![:)]

ORIGINAL: Shopoholic

Dette blir kjempe fint, gleder meg til og se det helt ferdig! [:)]

Back
Topp