Prosjekt nattavvenning versjon 2.0

Sannheten

Forumet er livet
Inspirert av tråden til Lennypenny om søvn, vi begynte på Plan B igår etter at Saga gikk av med seieren da vi brukte Plan A (Tynne ut flaskene litt og litt sånn som vi gjorde med storebror, han sluttet tilslutt å våkne for skvipet, men denne unge damen er av en helt annen kaliber en storebroren sin.)

Dag 1

Rutinen hennes er sånn: Våkne og få melk 2300, 0200, og 0500. Skrike så høyt hun klarer uten noe forvarsel. Om man ikke er oppe innen 15 sekunder så spyr hun.

Planen: Å vente så lenge som mulig med å gi den første flaske, tilby varmt vann, gi henne en tynn en FØR man vurderer å kaste seg ut vinduet, gjøre det samme med de neste.

Så hun våkner som vanlig, går rett opp i 5'giret skrikemessig, jeg løper opp med en flaske med vann, varmt vann, hun smaker, gir et blikk som fortsatt gir meg frysninger, kaster flaska på meg, finner 6' giret i skrikeland, reiser seg opp og begynner å kaste alt ut av senga mens hun skriker og skriker og skriker. Ikke en tåre. "bare" eitrendes forbanna.

Får roet henne ned, (hun tar heller ikke smokk) legger henne ned, men før jeg rekker å komme helt ned trappa er det på'en igjen. Og igjen, og igjen,og igjen. Kanskje 400 ganger. Jeg vet ikke.
T kastet inn håndkleet 0010 etter 50 ganger opp og ned trappa, jeg holdt stand og ga henne en utvannet melkeflaske 0130. (Istedenfor 6 skjeer og 200 ml blandet jeg 4 og 200ml.) Blikket jeg fikk av henne DA sa "erru helt dust, det er jo dette jeg har bedt om hele tiden. Natta"

Neste gang hun våknet var det samme leksa, men da hadde klokka rukket å bli 0500, altså hadde vi "hoppet" over 0200 flaska. Hun får en flaske med varmt vann som kommer rett i retur, det splæsjer utover hele gulvet, Lex våkner, gråter litt, Saga gråter, jeg er tough as nails, stryker litt på Lex, synger en hjemmesnekra sang for begge, Lex sier "elske mamma", Saga er på klynkestadiet, jeg blander en vannflaske til, legger meg ned med henne, vi har en vakker samtale om biler og hester og katter og hva de respektive sier, stryker henne litt i håret, hun drikker litt og sovner.

0830 våknet jeg av at Saga klappet til meg i ansiktet og lugger meg og ler rampete, Lex ligger på rommet sitt og roper `mamamamamamamamamamama`. De fikk base litt i senga mi sammen før vi gjorde oss klare for en ny dag.

Denne natta var vår. 1-0 til meg :p

Mengde melk drukket: 4 skjeer HIP

Søvntimer Saga: 8
Søvntimer meg: 5
Søvntimer Lex: 12
Søvntimer T: 7

Hehe.
Lykke til A :-)
Dette klarer du/dere... :-)

Morsom lesning og jeg kjenner meg igjen inalt du skriver.
Hun skriker også i 6 gir.. det finnes ikke noe høyere... har max 5 sek på meg.. for denne jenta vet hva hun vil ha hehe...

Hender også W våkner og.. men,han er som regen i ørska... og det er jeg og etter n'te gangen da jeg ønsker den snille-søta-jenta-på-dagen dit hvor pepper'n gror ;-)

Gi oss en update i morgen da.. måtte Saga og Lennox sove godt :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Haha, takk :) Lex var mye enklere, og jeg tror 50% av det var fordi han elsker sutta si! Han får fortsatt bare lov å bruke den når han sover eller kjører bil og den nytes max når han endelig får den :)
T sitter hos henne nå, hun har vekslet mellom å le og surve i 30 min nå og jeg hører at han er på kanten til å gi opp. Når stemmen hans blir lys og han begynner å bønnfalle henne om å sove så skal jeg gå inn :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dag 2

T sov på sofaen fra 19-23 for å lade seg opp til nattevåk. Jeg la meg rundt 2330 og hørte de begge godt fra senga. T gjentok "du er stor jente nå Saga, store jenter får ikke melk på natta" hvorpå hun sa "neineinei". Sånn holdt de på en stund, ispedd en del latter og gråt.

Jeg sov hele natta med Lex i senga, våknet av at Lex klaska tæbben i panna mi og sa "se på LilleJack?". T var rimelig utslitt og ikke videre engasjert da Lex viste ivrig frem Dinosaurtoget klokka 0730. Saga hadde holdt på til 0347 (!) før hun la seg for å sove. Hun fikk ikke melk.
Kledde på Lex og gikk inn til Saga, Lex klatret oppi senga med henne og ga henne 100 susser mens hun lo og lo, nok en god start på dagen :)

Mengde melk drukket: Nada

Søvntimer Saga: 8
Søvntimer meg: 7 <3
Søvntimer Lex: 12
Søvntimer T: 7

Min tur inatt :)

Oi. Det blir lite søvn på en så liten kropp da...

Jøsses, for et prosjekt :p
Får håpe hun roer seg snart da, ikke noe særlig når de skriker sånn på natta :oops:
Det funker ikke å kutte ut ei og ei flaske, og forskyve klokkeslett for flaske med 30min eller noe sånt? Vi trappa først ned på antallet flasker, og så forskjøv vi med 15 min i slengen til klokka plutselig var blitt 04, og så begynte hun å sove av seg selv til kl 05 :)

...nå får hun ennå flaske i 05/06 tiden og sover noen timer til, og det er deilig! :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Oioi, det er heftige netter dere har, håper det bedrer seg for store og små.

Jøsses, for et prosjekt :p
Får håpe hun roer seg snart da, ikke noe særlig når de skriker sånn på natta :oops:
Det funker ikke å kutte ut ei og ei flaske, og forskyve klokkeslett for flaske med 30min eller noe sånt? Vi trappa først ned på antallet flasker, og så forskjøv vi med 15 min i slengen til klokka plutselig var blitt 04, og så begynte hun å sove av seg selv til kl 05 :)

...nå får hun ennå flaske i 05/06 tiden og sover noen timer til, og det er deilig! :)

Det høres lurt ut, har følt litt på at det kanskje er litt ambisiøst, T er litt utålmodig synes jeg. Det er min tur idag, hun våknet 22 og har survet siden. Hun skriker ikke, bare sutreklager, hun skjønner jo ingenting stakkars. Med en gang jeg tror hun har sovnet og skal gå ut av rommet så begynner hun å gråte, skikkelig såre triste tårer. Da er det bare å sette seg ned igjen, hysje rolig, så er det stille igjen. Mens jeg skriver nå tok hun for første gang flaska med vann og drakk litt, men er ikke helt fornøyd :/ jeg skal 'gi meg' litt før idag tror jeg, selv om hun er blid som en sol på dagtid tiltross for lite søvn så kjenner jeg at det tar på psyken

Natten gikk fint, Lex er syk, Saga er blid og rampete som vanlig, her er hun rett før legging idag :)
na7yjyty.jpg

Ååå, så nydelig hun er! Skikkelig Lanounge ;)

For en nydelig unge :)

Søt ei lita jeinta du har :D <3

Takk jenter <3 Hun er ei lita blidfis mellom 07-1930 så lenge alt går hennes vei, hun har et voldsomt temperament men bøttevis av sjarm, hun er bare til å spise opp <3

Nå er det dag 4, klokka er 2345 og hun sover fortsatt (bank i bordet) Igår natt fikk hun flasken sin 0030, da viste hun tegn til at hun faktisk VAR sulten. Hun sov til 0800 <3

Natten gikk fint, Lex er syk, Saga er blid og rampete som vanlig, her er hun rett før legging idag :)
na7yjyty.jpg

Sååå nydelighun er :)

Hvordan syk er L?
God bedring og håper natten var bra ;)

Begge sovnet kl 19.
Mina våknet kl 4!!!rekord! Også sov begge til litt over 6.30... Det liker jeg :)

Sent from my iPad using BV Forum

Takk jenter <3 Hun er ei lita blidfis mellom 07-1930 så lenge alt går hennes vei, hun har et voldsomt temperament men bøttevis av sjarm, hun er bare til å spise opp <3

Nå er det dag 4, klokka er 2345 og hun sover fortsatt (bank i bordet) Igår natt fikk hun flasken sin 0030, da viste hun tegn til at hun faktisk VAR sulten. Hun sov til 0800 <3
Så bra!!!:D Håper denne kvelden og natta blir like vellykket.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kommer en liten oppdatering her, Saga har bare våknet 1 gang de siste 4-5 nettene, vi fant endelig en "grøt" vi kunne gi henne før hun la seg, Weetabix med melk var nam! Hun våkner rundt 1 og får en utvanna flaske da, men ser at hun drikker mindre og mindre av den for hver natt, så nå får det være opp til henne :)
Lex har sovet rundt de 4 siste nettene, tror det kan ha en sammenheng med at vi har tatt på han pysj, det har han aldri brukt før, for han er så varm til vanlig.
Så det går fremover, og forhåpentligvis kan jeg se frem til litt søvn snart!

Back
Topp