Prosjekt kutte ut saft..

Trudee

Glad i forumet
Guuud så kjedelig det er å drikke vann.. Det smaker jo ingenting xsmile8 Jaja, nå er det i hvert fall ut me all saften og inn med 3l vann om dagen! Greit å være nok hydrert til fødselen og ikke minst vite at en greier få i seg nok til en skal amme. Selv om da bør man vel drikke rundt 4l om dagen?

Hvor mye drikker dere per dag sånn ca? Og hva drikker dere?

Æ drekk både melk,juice, saft, vann å brus :) Drekk vel rundt 3-4 l pr dag....Drekk itj nå ekstra når æ amme egentlig :)

Ha isbiter og litt sitron eller lime i vatnet hvis du liker det :) Sjølv drikk eg mest "reint" vatn, med knust is og syns det er nam!
Men 3 og 4 liter til dagen?!! Ikkje sjans! Er vel meir som 1-2liter pr. dag...

Drikker stort sett rent vann (og synes heldigvis det er godt). I tillegg blir det 1-2 glass melk og 1-2 glass appelsinjuice per dag. Regner med jeg drikker mellom 2-3 liter, og syns ikke jeg gjør annet enn å drikke. Er det altså 4 liter som er anbefalt når man ammer??

Ja, leste at det var rundt 3-4l som var anbefalt, for at mor skulle få nok og for at det skulle være mer enn nok til produksjonen xsmile5 Men fra sist gang syns jeg det ordna seg selv igrunn, kroppen var konstant tørst, så er sikkert ikke så mye å "bekymre" seg for xsmile3

Oi hjelp. Her kan jeg gå hele dagen og bare drikke to eller tre glass med enten vann, juice, saft eller brus. Kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare 3-4 liter. Drakk ikke så mye sist når jeg amma:)

JEg drikker ca 2 liter vann om dagen nå. Når jeg ammer er jeg ekstremt tørst og drikker nok lett 3-4 liter daglig. De gangene jeg har amma tidligere, så har jeg som regel drukket et par glass vann rett etter amming.

4 liter er anbefalt på sommeren. Nå som det er vinter trenger vi mindre, men så klart er det viktig å drikke mye vann når man ammer. Men det merker man fort. Jeg husker jeg fort drakk noen dl vann hver gang jeg ammet, så blir fort 4 l uansetT:) hva som er anbefalt er også en veiledene anbefaling. Noen svetter mer enn andre, og trenger da mer vann enn andre igjen.

Drikker stort sett rent vann (og synes heldigvis det er godt). I tillegg blir det 1-2 glass melk og 1-2 glass appelsinjuice per dag. Regner med jeg drikker mellom 2-3 liter, og syns ikke jeg gjør annet enn å drikke. Er det altså 4 liter som er anbefalt når man ammer??

Signerer denne :) Hadde jeg lagt sunn fornuft til side hadde jeg nok bare drukket melk, for det syns jeg er så deilig ;) Men er jo ikke akkurat sunt med 3 L melk hver dag :rolleyes:

4 liter?? Dæven, det tror jeg ikke jeg kommer til å klare! :p
drakk ikje så mye sist gang heller og det gikk helt fint ;)

4 liter?? Det var veldig mykje da! Eg drikker altfor lite, det har eg alltid gjort, men prøver å ha vannflaska tilgjengelig, samtidig som eg er ein uhelbredelig cola zeroholiker...
Da eg amma sist, veit eg ikkje kor mykje eg drakk, men eg hadde alltid vannflaske med meg, så det regulerte seg sjølv, var veldig tørst huska eg.

Her drikker jeg nok litt for lite, men jeg gleder meg til å drikke vann igjen jeg da. Nå som jeg er gravid og sliter med kvalme synes jeg det er vanskelig å få i seg vann og det er det jeg bruker å drikke til vanlig. Når jeg har ammet har jeg blitt fryktelig tørst så det har gått av seg selv å få i seg nok :)

4 liter?? Det var veldig mykje da! Eg drikker altfor lite, det har eg alltid gjort, men prøver å ha vannflaska tilgjengelig, samtidig som eg er ein uhelbredelig cola zeroholiker...
Da eg amma sist, veit eg ikkje kor mykje eg drakk, men eg hadde alltid vannflaske med meg, så det regulerte seg sjølv, var veldig tørst huska eg.

Jeg er selv uhelbredelig coca coliker,klarer ikke slutte med det.Og "sukkerfrie" varianter får jeg meg ikke til å like og de er i tillegg ikke bra for huden min,blir blemmete og full av eksem av de. Men jeg har vannflaska ved siden av senga nå,så jeg får i meg litt vann i løpet av natta også.

Back
Topp