Prosessen med å finne navn

Tu qui

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Har dere blitt enige om navn?

Jeg holder på å bli gal av mannen! Han er så lite engasjert i navnvalg, og alle forslag jeg kommer med "høres rart ut" eller "liker ikke" eller bare "meh". Og jeg får ingen forslag tilbake. :banghead:

Flere som har det sånn?
Jeg holder seriøst på å klikke! (Og trenger litt forståelse og medynk)

Vi har ikke vært enige i heeele tatt og alt jeg har foreslått har han vært negativ til.. så jeg måtte nullstille meg maaaange ganger.. så ble vi halvveis enige men ikke om skrivemåte.. så diskuterte vi det litt, før jeg innså at navnet ikke passet til frøkna i magen ;) sa til mannen at det synes hun passet bedre til ett av de andre navnene vi hadde på lista vår, og det var han forsåvidt enig i.. jeg her i ettertid også tenkt på en annen versjon av dette navnet men har droppet å mase om akkurat det ;) vi er såpass enige at vi klarer p bestemme oss helt etter fødsel tenker jeg ;)

jeg lastet med en app forresten som jeg gikk igjennom mine favoritter fra - også fikk mannen svare nei og ja ;)

Hahaha, JA, jeg har det sånn..! Han mener vi må se henne først ;) Jeg er litt enig da, men kunne ønske han delte LITT av mitt engasjement for navn:hilarious:

Hahaha, JA, jeg har det sånn..! Han mener vi må se henne først ;) Jeg er litt enig da, men kunne ønske han delte LITT av mitt engasjement for navn:hilarious:

Ja, det er liksom engasjementet jeg savner mest.
Men det hjelper litt å vite at jeg ikke er alene da. :)

Jepps, vi har hver våre favoritter :) Slik var det med frøkna da vi ventet henne også. Det ble ikke noen av navnene vi hadde på lista da, så jeg tenker det blir slik med lille gutt også, at vi må se han først ;) eldste fikk navn før han var unnfanget, så det var enkelt :)

Vi vet at vi har lyst på norrøne/nordiske guttenavn. Han hadde et fint forslag, men det er samme navnet som en barndomskamerat sin som ikke lever lenger og det blir litt nært. Ellers har vi skrevet en liste over ulike navn, og da har det letteste for han vært å stryke navn han ikke liker :wacky: Lander på en mindre liste snart håper jeg.

Jeg fikk ingen respons fra mannen min på å foreslå navn han likte. Derfor tok jeg utgangspunkt i navnestatistikken til ssb med alle navn minst 4 barn har fått på et av de 10 siste årene. Så strøk jeg alle som var helt uaktuelle og ga mannen min en liste på 80 navn med beskjed om å stryke alle som var uaktuelle for ham. Dermed var det 40 navn igjen, og så kuttet jeg de jeg likte mindre bra av dem, og sånn jobber vi oss til stadig kortere liste. Lettere for ham å si hvilke navn han ikke liker, enn hvilke han liker.

Jeg fikk ingen respons fra mannen min på å foreslå navn han likte. Derfor tok jeg utgangspunkt i navnestatistikken til ssb med alle navn minst 4 barn har fått på et av de 10 siste årene. Så strøk jeg alle som var helt uaktuelle og ga mannen min en liste på 80 navn med beskjed om å stryke alle som var uaktuelle for ham. Dermed var det 40 navn igjen, og så kuttet jeg de jeg likte mindre bra av dem, og sånn jobber vi oss til stadig kortere liste. Lettere for ham å si hvilke navn han ikke liker, enn hvilke han liker.

Det var kjempestart. Det skal jeg gjøre. Takk for tips. :happy:

Sniker fra juli.

Vi har det på samme måte!! Sykt irriterende. Jeg har et favorittnavn han er "njaaa" på. Har nå sagt at da blir det det navnet frem til han gidder å delta i prosessen :p

Sniker fra juli.

Vi har det på samme måte!! Sykt irriterende. Jeg har et favorittnavn han er "njaaa" på. Har nå sagt at da blir det det navnet frem til han gidder å delta i prosessen :p

Jeg prøvde meg på den metoden - på et navn HAN foreslo. Men det var helt uaktuelt, plutselig. :confused:
Nå er vi på liste, men han har ikke giddet å se på den ennå. :meh:
Han har et ønske om at et navn bare skal komme naturlig. Jeg sa at det gjør jo forsåvidt det, men jeg ønsker ikke at staten (eller hvem det nå er) skal bestemme fordi vi er for treige. Greit å ha en liten finger med i spillet, liksom... :hilarious:

Jeg prøvde meg på den metoden - på et navn HAN foreslo. Men det var helt uaktuelt, plutselig. :confused:
Nå er vi på liste, men han har ikke giddet å se på den ennå. :meh:
Han har et ønske om at et navn bare skal komme naturlig. Jeg sa at det gjør jo forsåvidt det, men jeg ønsker ikke at staten (eller hvem det nå er) skal bestemme fordi vi er for treige. Greit å ha en liten finger med i spillet, liksom... :hilarious:

Å herreguuuuuuud, det er så typisk mannfolk. Litt sånn 3 års trass.
"Jeg vil ha det!"
"Okei, da tar vi det"
"Nei jeg vil ikke likevel" :shifty::hilarious:
Kjenner meg igjen :hilarious:

Greit å ha en liten finger med i spillet ja! Jeg sier også at mammaen har veto, så hvis han ikke kommer med ordentlige forslag blir det som jeg vil :angelic: Jeg skjønner liksom ikke hvorfor det er så uinteressant å finne navn til barnet sitt..???:bored:

Skal bestemme alene. Men jeg klarer ikke å bli enig med meg selv. Eneste som står i hode mitt er et navn, så jeg håper virkelig hun ser ut som det også. :dummy1::dummy1:

Har noen navn på lista, men jeg får ikke noe vibber av dem. Dem er der bare tilfelle det navnet jeg ønsker ikke passer. :laughing002

Back
Topp