Prosessen i gang..

fruit

Gift med forumet
Fekk svar fra sykehuset i dag ang utredningen våres. Blir nok prøverør ja. Regner med det blir IVF i første omgang med tanke på resultatene.. Men blir innkallet til ny time for informasjon osv.

Skremmede, vet ikke helt hva vi skal føle.. Godt å komme i gang, men likevel et slag i ansiktet.. [8|]

Husker det tok litt tid for meg også å venne meg til tanken om at vi måtte ha HJELP! Vi ville jo klare det på egen hånd...
Men etterhvert er man VELDIG takknemlig for at det faktisk finnes en mulighet å bli gravid hvis ikke naturen vil det på egenhånd! Prøverør er jo tross alt en flott mulighet man har til å få barn idag[:)]

Masse lykke til videre!

Det er klart man har jo lyst til å greie dette på egenhånd uten alt for mye styr, men du for ta sirkuset med på kjøpet. det er bedre å bli gravid enn å bare gå og håpe, og trenger man hjelp så er det jo godt å få hjelp. Så da for dere ta tiden fremover og bearbeide dette litt, det har dere tid til før dere starter opp. Lykke til med IVF[;)]

Takk for det jenter. Håper det går raskt fremover herifra.. [:)]

Kanskje me vil følge kvarandres fotsteg me da[:)] på denne ferden.. Blir jo prøverør på oss også, må berre få svar frå sjukehuset først, håper på svar i august[:)] Men er jo aldri godt å vite kor lang tid dèt kan ta..[8|]

Ellers er det en liten nedtur, i hvertfall syns eg det, å måtte gå så langt, for å få et stort ønske..[&o] Men, har no egentlig tatt det med ro no, og tenkt at sånn får me i hvertfall det me vil ha[:)] gler meg til prosessen er skikkelig i gong, med nasaspray og alt anna!!

Får ha lykke til vidare vennen!![:)]

ORIGINAL: Apple

Det kan ofte være tøft å få vite at man trenger hjelp til å lage barn, men likevel godt at man faktisk kan få hjelp. Håper dere slipper å vente så lenge før dere kan starte opp. I mellomtiden får du henge med jentene her inne. [:)]

Sign denne.

ORIGINAL: [miss]

Kanskje me vil følge kvarandres fotsteg me da[:)] på denne ferden.. Blir jo prøverør på oss også, må berre få svar frå sjukehuset først, håper på svar i august[:)] Men er jo aldri godt å vite kor lang tid dèt kan ta..[8|]

Ellers er det en liten nedtur, i hvertfall syns eg det, å måtte gå så langt, for å få et stort ønske..[&o] Men, har no egentlig tatt det med ro no, og tenkt at sånn får me i hvertfall det me vil ha[:)] gler meg til prosessen er skikkelig i gong, med nasaspray og alt anna!!

Ja, gler meg til samtalen på sykehuset er gjort og når søknaden er sendt.. Å gleder meg veldig til jeg skal starte med medisinene og sjølve prosessen.. Spennende!

Er jo veldi mange som har fått hjelp med prøverør, men samtidig er det jo også noen som det ikke klaffer med da heller, så prøver ikke å ha for store forhåpninger.. [8|][:)] Men spennende er det likvel.. Håper bare ikke det tar laaaang tid.. [&o]

Kass prøve dokke venta på svar på då? Viss ej kan spør om de [;)]
Masse lykke til til deg også [;)] 

ORIGINAL: fruit

Ja, gler meg til samtalen på sykehuset er gjort og når søknaden er sendt.. Å gleder meg veldig til jeg skal starte med medisinene og sjølve prosessen.. Spennende!

Er jo veldi mange som har fått hjelp med prøverør, men samtidig er det jo også noen som det ikke klaffer med da heller, så prøver ikke å ha for store forhåpninger.. [8|][:)] Men spennende er det likvel.. Håper bare ikke det tar laaaang tid.. [&o]

Me vente på svar på prøverørsøknaden[;)] Er feriestengt no, den blei sendt denne mnd, så håper på svar tidligst i august[:D]

Når me får svar på den, får me vel også svar på når me kommer til første samtalen og sånt! Så håper det blir i september! For då er M heime, og skal være heime i en lengre periode enn vanlig!! Så skal me få det til, så må det skje då! Men er jo typisk at det er laaang ventetid då..[&:]

Ja, er heilt sant det du skriv, er mange som blir gravide gjennom prøverør, men det er og et viss antal som ikkje er like heldige..[&o] Kan jo like godt være oss som nokon andre det ikkje går for..[&o]

Men, blir ein spennande haust uansett!! Kor skal du høyra til då? Eg skal høyra til i Haugesund, Haugesunds fertilitestklinikk, som befinn seg på sjukehuset der![:)]

Nei det er ingen gøy beskjed å få, samtidig som det kanskje er godt å få eit endelig svar. Håpa ventetida ikkje blir lang[:)]

Det er det samme her Fruit.. vet hva du føler.
Er spent på neste steg jeg.. føler liksom ikke at vi har fått nok informasjon og neste utredningstime er ikke før 25 sept.
Leeeenge til synes jeg[:'(]

slenger meg fotstegs etter også om jeg får lov
blir prøverørs-søknad neste her ser d ut til
skal ringe sykehuset så snart feriestenginga er over.. orker ikke vente til sept.

Me vente på svar på prøverørsøknaden[;)] Er feriestengt no, den blei sendt denne mnd, så håper på svar tidligst i august[:D]

Når me får svar på den, får me vel også svar på når me kommer til første samtalen og sånt! Så håper det blir i september! For då er M heime, og skal være heime i en lengre periode enn vanlig!! Så skal me få det til, så må det skje då! Men er jo typisk at det er laaang ventetid då..[&:]

Ja, er heilt sant det du skriv, er mange som blir gravide gjennom prøverør, men det er og et viss antal som ikkje er like heldige..[&o] Kan jo like godt være oss som nokon andre det ikkje går for..[&o]

Men, blir ein spennande haust uansett!! Kor skal du høyra til då? Eg skal høyra til i Haugesund, Haugesunds fertilitestklinikk, som befinn seg på sjukehuset der![:)]

Åja, dere har fått sendt søknaden altså? Flott [;)]
Her har vi bare fått brevet med informasjon der det sto i slutten at på bakgrunn av dette blir vi innkalla til en ny time. Så regner med de sender søknaden da.. [:)]

Det blir vel St. Olavs som vi kommer til å høre til gjennom forsøkene. Det som blir nærmest hjemme [:)]

ORIGINAL: Bens mamma

Er spent på neste steg jeg.. føler liksom ikke at vi har fått nok informasjon og neste utredningstime er ikke før 25 sept.

Åja, er det bestemt at dere skal prøve prøverør dere også? Så bra de endelig har kommet fram til noe da.. [:)] Man føler jo på en måte man får en "ekstra" sjangs på et vis.. Spennende.. [;)]

Vi får henge sammen vi tre da vettu [:)]

ORIGINAL: Ivara

Uff, trist at det måtte bli denne veien for dere også vennen [:(] Skjønner hva du mener med slag i ansiktet, det er ikke godt å måtte innrømme ovenfor seg selv at det å få barn ikke går så lett og greit som man hadde håpet på.

Håper dere får god hjelp nå da, og at det ikke er for lang ventetid.

Goood klem til deg snuppa mi!

Skjønn du er vennen! [:)]
Jepp, får satse på at vi kommer raskt inn til neste time og at det går raskt videre derifra.. [:)] Men, bare man vet man har muligheten i nærmeste fremtid hjelper jo mye på.. [:)] Så får vi bare stå på å prøve videre på egen hand.. Det skader jo ikke [:D][;)]

Åja, er det bestemt at dere skal prøve prøverør dere også? Så bra de endelig har kommet fram til noe da.. [:)] Man føler jo på en måte man får en "ekstra" sjangs på et vis.. Spennende.. [;)]

Legen sa til meg sist at vi hadde krav på hjelp og at vi mest sannsynlig ble henvist til klinikk i Trondheim.
Jeg var litt "borte" etter diagnosen sist og føler jeg burde ha spurt mer, så nå sitter jeg å lurer fælt på hva som egentlig skal skje.
Jeg ble diagnostiert PCO og min kjære hadde desverre nedsatt, så det ser dårlig ut for oss uten hjelp.
Må være et mirakel at vi har fått det til èn gang...

Når du skal inn neste gang, så får dere informasjon etc? Lenge til?

Legen sa til meg sist at vi hadde krav på hjelp og at vi mest sannsynlig ble henvist til klinikk i Trondheim.
Jeg var litt "borte" etter diagnosen sist og føler jeg burde ha spurt mer, så nå sitter jeg å lurer fælt på hva som egentlig skal skje.
Jeg ble diagnostiert PCO og min kjære hadde desverre nedsatt, så det ser dårlig ut for oss uten hjelp.
Må være et mirakel at vi har fått det til èn gang...

Når du skal inn neste gang, så får dere informasjon etc? Lenge til?

Vet ikke når det blir enda, venter på brev i posten med ny time.. [:)] Regner med vi får informasjon og at søknaden blir sendt då ja.. [:)] Kanskje de venter til jeg evt skal til lap først.. Får se.. [:)]

Husker jeg fikk en skikkelig knekk med en gang vi fikk vite at vi måtte ha prøverør for å bli gravid. Men etter å ha latt det få synke inn litt, så vennet vi oss til tanken, og er idag sjeleglad for at vi endelig fikk hjelp. Håper dere er like heldige som oss, og slipper unna med kun ett forsøk!

Lykke til!

Back
Topp