Prosentvis sjanse for vellykket svangerskap

Trollveitja

Elsker forumet
Fikk låne denne fra Januar 2015, synes vi alle kunne ha hatt godt av den. Vi bør nyte svangerskapet uten å være redd for å bli knyttet :)

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra
9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*
13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra
17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra
21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **
25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.
**Etter 22. uke regnes det som dødfødsel.

Tror egentlig tallene er enda høyere :) Dette er inkl kvinner med høy alder, alkohol, tobakkbruk osv.
Akkurat, men synes over 89% bør få oss bekymrede damer til å slappe av og gi kallenavn til den lille i magen :)

Jeg fikk supert tall hos legen etter tidlig UL i uke 5: 96% sjangse for at alt går bra, enda så tidlig som det var. Det betydde utrolig mye å få høre. Det er ikke like enkelt alltid, men veldig viktig å huske på: de aller fleste går det jo bare bra med!

Termin 29. desember.. 32 år og gravid for første gang❤️

Man tenker å tenker ihvertfall.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Regner med det er flere enn meg som puster litt lettere etter uke 12 :)

Det jo litt pussig at det er så sterkt fokus på akkurat uke 12? Eller? Det er jo ikke så stor forskjell syns jeg?

Synes forskjellen er veldig stor jeg da, prosentene utgjør veldig mye. Nå ser jeg heller på sjansene for at det går bra, enn omvendt.

Uansett ved abort har stortsett fosteret vært dødt en stund, som oftest skjer det i uke 5-6 (på grunn av hjertet?), så de fleste av oss er veldig safe nå.

Er ikke redd, har ikke vært det på lenge, jeg har ikke rundet 12+0 enda :)

Det jo litt pussig at det er så sterkt fokus på akkurat uke 12? Eller? Det er jo ikke så stor forskjell syns jeg?
Er vel de første 12 ukene alt av organer o.l blir danna så risiko for at noe går galt er jo da innen uke 12. Så e vel derfor det er så fokus på magiske 12'eren ;-D Etter det vokser den bare seg større og større :-D
Men de fleste som mister, mister nok før uke 12 :-/

Er vel de første 12 ukene alt av organer o.l blir danna så risiko for at noe går galt er jo da innen uke 12. Så e vel derfor det er så fokus på magiske 12'eren ;-D Etter det vokser den bare seg større og større :-D
Men de fleste som mister, mister nok før uke 12 :-/
Stemmer det, hadde helt glemt det. Ved uke 12 er organene i drift, feil på organer har stortsett tatt livet av fosteret før uke 12. :)

Back
Topp