Er det annerledes prosedyre å bytte barnehage enn å søke "vanlig" (sånn jeg gjorde da han skulle begynne i bhg for første gang)?
Veldig usikker her.
Veldig usikker her.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
det er veldig enkelt.Er det annerledes prosedyre å bytte barnehage enn å søke "vanlig" (sånn jeg gjorde da han skulle begynne i bhg for første gang)?
Veldig usikker her.
det er veldig enkelt.
Si opp gamel barnehage, søke som vanlig i ny.
Men du må husket at du ikke bare kan overføre. Du må søke på lik linje som alle andre.
Jeg søkte først og sa opp den gamle plassen når vi hadde fått den nye![]()
Nå vet ikke jeg hvordan opptaket er hos dere. Men her er det bare en gang i året. Men det er forskjell fra kommune og barnehage.Tenker også å søke først og si opp etterpå. Tilfelle jeg ikke får ny plass i det hele tatt.
Men bra det er som en vanlig søknad. Er det vanlig også selv om man ikke ser etter plass fra 1. August? Jeg vil ha plass så fort som mulig.
Er det i samme kommune, eller ny kommune?Er det annerledes prosedyre å bytte barnehage enn å søke "vanlig" (sånn jeg gjorde da han skulle begynne i bhg for første gang)?
Veldig usikker her.
Man stiller først ved overflytting istedenfor å søke som ny
Er det i samme kommune, eller ny kommune?
For det kan også være forskjellig.
Her i kommunen mener jeg at man bare kan søke overflytting til ny, og står da før "nye-søkte" barn i køen. Og da kan det være man er heldig og få plass i nye bhg allerede nå hvis de har ledig.
Men er det ut av gammel kommune er det også sjelden at man kan beholde den gamle plassen da det kan stå noen på venteliste.
Ring bhgkontoret i kommunen, og evt den aktuelle bhg
Tror ikke det spiller noen rolleEr i samme kommune. Men skal søke privat bhg, så blir veldig usikker på alt av prosedyre.
Tror ikke det spiller noen rolle
Vi hadde en gutt en gang som begynte hos oss (kommunal) midt året, men som flyttet over til privat til høsten. Nå hadde han riktignok storebroren sin i den private bhg, så gikk sikkert foran pga søskenprioritet.
Men sjekk det med bhg![]()
Joda, jobber i privat og vi får overflytninger...mulig det bare er fra andre kommuner da. Jeg ville ringt å spurt for sikkerhetsskyldMen når man skal søke privat bhg så blir det vel ikke overflytting? Det gjelder vel bare mellom de kommunale?