Proppen gikk og baby på tvers..

MartineElida

Andre møte med forumet
Her om dagen ringte jeg føden å sa proppen hadde gått ( uke 32 ) fikk beskjed om å komme inn for en kjekk. Forklarte at jeg får kraftige spark rett neiiiiiiiiis blæra av armer og bein dem synes hørtes rart ut så ble tatt en UL der vesla så på tvers i magen, noe som var utrolig vondt med tanke på spark som kjennes ut skulle gå rett ut av babyens exit :P
henne har snudd seg nå merker jeg, men usikker på hvem vei he he...
skal tilbake om 3 uker ( uke 36 ) for å se igjen åssen henne ligger :)
så vi håper henne ikke har lagt seg med rumper ned :)

har noen her født setefødsel før eller skal?
Jeg vil helst ha KS om det er i tilfelle :)

Jeg har i hvert fall bedt om keisersnitt hvis babyen ikke snur seg med hodet ned, og får bestemme det selv, men de vil prøve å overtale meg til sete. Kan gjerne høre på argumentene så lenge jeg får lov å ha vetorett om jeg fortsatt foretrekker keisersnitt etterpå. Men helst vil jeg jo at hun bare skal snu seg riktig...

Hei.
Jeg hadde en luring sist som også snudde seg i magen faktisk rett før fødsel. Med rompa ned :P
De målte han til å være 4500 g :P men sa at han sikkert ikke var så stor-da de ikke måler 100 % riktig...men får en indikasjon. Det endte til slutt med hastekeisersnitt fordi det blei for trangt inni magen til slutt..noe som ikke var SÅ kjekt..Babyen som kom ut var en gutt på hele 4810 gram!! Og jeg fikk beskjed i ettertid at jeg skal være glad det blei KS. Spørs hvor nært man er termin mne ville bedt de måle ungen før man tar valget også. Er en grense på 3600 g(tror jeg) for å føde i sete....Jeg har hatt 2 hastekeisersnitt. Sjansen for at det ender med keisersnitt når de ligger i seteleie, er større. Så om jeg kunne VALGT, ville jeg heller VALGT et keisersnitt istedetfor å komme i fødsel, og ha rier og alt mulig. Og så ender det med et hastekeisersnitt. Det går veldig fort og kan virke skummelt. Pluss at det da blir helt unødvendig med riene osv i forkant. Skal ikke skremme noen. Keisersnitt i seg selv, er ikke så gale som gjerne folk tror. Men kan man velge, så er et planlagt keisersnitt mye bedre. Det skal jeg ha om litt mindre enn 4 uker ;)

Lykke til ;)

Jeg kommer til å stelle meg på bakbeina om de skal ha meg til å føde en sete fødsel!
Kan ikke klare å forestille meg åssen det kan være, men håper helst at henne har lagt seg med hode ned å at det blir en vanlig fødsel :D
må vel på en måte være deilig med å kunne få planlagt KS da man har en sikker dato og kunne gå etter. :)

Jeg kommer til å stelle meg på bakbeina om de skal ha meg til å føde en sete fødsel!
Kan ikke klare å forestille meg åssen det kan være, men håper helst at henne har lagt seg med hode ned å at det blir en vanlig fødsel :D
må vel på en måte være deilig med å kunne få planlagt KS da man har en sikker dato og kunne gå etter. :)

Ja det e grådig deili;) Mest sansynli blir det den fastsatte datoen om ikke noe akutt kommer opp. Ja kan godt hende babyen snur seg riktig vei ;) Vet aldri ;)

Back
Topp