Proplaps/isjias/isjialgi

SånnPasseSupermamma

Andre møte med forumet
Noen som har noen tips for hvordan dempe smertene?

Var hos legen i dag og han var redd det var en prolaps som gjør at jeg verker ulidelig mye i foten (starter i ryggen men topper seg fullstendig i legen). Sliter med å sove grunnet sterke smerter og som gravid kan jeg ikke dytte i meg noe som hjelper... Holder på å bli gal!!! Prøver å gå små turer i skogen og å unngå å sitte, men føles ganske håpløst når smertene er konstante ..

Jeg er desperat og villig til å prøve de merkligste kjerring akkurat nå ;)

Noen andre som sliter med det samme?

Sliter i periodevis mye med 2 prolapser i ryggen så vet hvor utrolig plagsomt det er!! Føler så med deg!!! Er ikke mye som hjelper, men prøv varmeflaske!!!:) å en ekstra dyne som du kan putte mellom bena, ligg på siden så får du ligget litt stabilt...:)

Har hatt prolaps i 15 år (jubileum!) og har prøvd det meste.

Kjøp frosne grønnsaker og legg posen på smertens utgangspunkt. Har hørt at man ikke skal varme smertestedet og vil ikke anbefale varmeflaske, det får blodårer og nerver til å utvide seg og kan gjøre smerten verre. Jeg får god hjelp av varme bad, men ikke når smerten er som verst.

Ligg enten på rygg med en god pute under knærne, eller som Baby<3mai sier, på siden med en dyne, eller en vanlig sovepute mellom bena.

Det er fint at du går, men om du virkelig har vondt, så pass på å ikke overdriv. I mine verste perioder går jeg til toalettet en gang i timen, men ligger ellers i ro. Da gir det seg ofte etter et par dager.

Lykke til!

Takk for tips jenter :)

Blir ekstra dyne i natt og madrass på gulvet så jeg kan variere underlag litt. Kan kun ligge på "den gode" siden, da smertene øker når jeg ligger på ryggen.

Krysser fingrene for rask bedring, visst ikke er jeg redd jeg går på veggen :confused:

Dette her unner jeg ingen!

Back
Topp