Promping og kaving på natt - 3mnd

pernillis

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg skrev et innlegg for litt siden ang. luft i magen osv.
https://forum.babyverden.no/threads/ble-din-baby-bedre-i-magen-av-erstatning.2022130/#post-27032995

Nå sover hun i vogn eller i sengen sin, stort sett 40min enda, men slår til med lengre lurer innimellom. Luft på dagtid er ikke et problem lenger i den forstand at hun klager (men promper en del) og nå har hun normal avføring hver gang. Nå har det derimot tatt en helomvendig, hvor hun før sov godt på natt men dårlig på dag, til at hun klager og presser og styrer på om natten.

Eneste jeg føler hjelper er å amme henne, men dette må gjøres hyppigere og hyppigere jo lenger ut på natten vi kommer. Jeg føler jeg kaster bensin på bålet ved å amme så hyppig. Men jeg vet jo ikke med sikkerhet om hun er sulten eller om det er noe annet. Siste par timene før hun våkner for dagen ender i at jeg må ta henne opp å sitte med henne med mage mot mage. Hun gråter aldri, men klager voldsomt.

Noen som har vært borti det samme?

Jeg har testet melkefri diett uten at det gjorde noe forskjell. Hun har fremdeles ikke fått sjekket tungebåndet (skal sjekkes 07.oktober).
Skal sies at jeg testet melkefritt ganske kort (2 uker), men denne kavingen på natt begynte jo da hun var godt over 2mnd.

Begynner å kjenne søvnløsheten gitt..
 
Har du prøvd minifom eller semper dråper? Minifom hjalp veldig med første som slet med luftsmerter på natta. Måtte sitte en stund å massere henne på natt også for å hjelpe hun med å få ut luft og bæsj. Masserte flere ganger gjennom dagen og, men mest for å prøve å holde ting i gang så vi kunne starte kvelden best mulig. Sirkler på magen rundt navelen med klokka, ta bena opp mot brystet, sykle med bena.

Ellers til søvn, har du prøvd svøpeteppe? Begynte å bruke ergobaby svøpeteppe på hu og plutselig sov hun 7-9 timer i strekk hver natt, så var vi oppe 1 times tid med massering, bleieskift og amming før hun sov 2-3 timer til. Ble en helt ny verden :D varte ikke så lenge her dessverre, kun 2-3 måneder før 1 år med dårlig søvn, men det var ikke pga luftsmerter i det minste :p

Minstemann har hatt litt luftsmerter også, minifom hjelper på han og. Varierer veldig fra baby til baby da, men på de minifom ikke funker så godt, funker ofte semper dråper og omvendt :happy: Lykke til, ikke godt når baby plages med magen!
 
Ha som kveldsrutine å massere magen å sykle med beina. La babyen ligge naken å sprelle :)
 
Vi hadde det på samme måte, og det var melkeproteinallergi. Vi måtte gå på melkefri diett i 6 uker
 
Har du prøvd minifom eller semper dråper? Minifom hjalp veldig med første som slet med luftsmerter på natta. Måtte sitte en stund å massere henne på natt også for å hjelpe hun med å få ut luft og bæsj. Masserte flere ganger gjennom dagen og, men mest for å prøve å holde ting i gang så vi kunne starte kvelden best mulig. Sirkler på magen rundt navelen med klokka, ta bena opp mot brystet, sykle med bena.

Ellers til søvn, har du prøvd svøpeteppe? Begynte å bruke ergobaby svøpeteppe på hu og plutselig sov hun 7-9 timer i strekk hver natt, så var vi oppe 1 times tid med massering, bleieskift og amming før hun sov 2-3 timer til. Ble en helt ny verden :D varte ikke så lenge her dessverre, kun 2-3 måneder før 1 år med dårlig søvn, men det var ikke pga luftsmerter i det minste :p

Minstemann har hatt litt luftsmerter også, minifom hjelper på han og. Varierer veldig fra baby til baby da, men på de minifom ikke funker så godt, funker ofte semper dråper og omvendt :happy: Lykke til, ikke godt når baby plages med magen!

Når begynte du med svøpeteppe? :)
Det er kanskje litt sent å begynne ved nesten 5mnd?
 
Når begynte du med svøpeteppe? :)
Det er kanskje litt sent å begynne ved nesten 5mnd?
Ja, jeg svøpte fram til 3 måneder ca når mororefleksen begynte å avta. De kan ikke klare å snu seg når de svøpes, så 5 måneder er litt stort i tilfelle de plutselig skulle klare å snu seg til magen :)
 
Hei. Kan du fortelle litt om hvordan babyen din har det nå? Har det blitt bedre med luft i magen og nattsøvn?

Har akkurat det samme problemet med sønnen på 3.5mnd, jeg spiser melkefritt osv... hjelper ikke...
 
Back
Topp