Promp som lukter dårlig

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Altså, beklager. Jeg må bare spørre...

Er det flere her som har veldig illeluktende flautlens nå i siste trimester? :smiley-ashamed005

Den siste uka har fisene mine luktet veldig EKKELT, sikker på dem kan drepe insekter. Jeg leser at dette kan være at jeg er forstoppet og det ligger rester i tarmen, og ja, jeg føler jeg ikke får tømt meg skikkelig når jeg går på do, som er frusterende i seg selv.

Har dere noen gode tips slik jeg kan få tømt meg utenom avføringspiller?

Jadajada, jeg vet fis lukter, men dette er fra en annen dimensjon... :schocked028

For meg har dette gått veldig opp og ned. Har på en måte fikset seg selv for så å komme tilbake. Forsøk å spis så mye grove kornprodukter som mulig, drikk rikelig med vann og "husk dine 5 om dagen", var jordmor sitt råd til meg. 5 om dagen mente hun 5 never. Vet ikke om det var at jeg igjen ble minnet på om å spise sunt og riktig som hjalp, eller om det er tilfeldig. En liten spasertur hjelper på fordøyelsen, samt den yoga ballen! når jeg humper på den løsner det godt opp i systemet for meg. Mange andre sverger på sviskeyoghurt.

Kanskje det er dem som gjør at det lukter her også da! Har tatt det en stund av og på.
Jeg tar også jerntilskudd, men kun annenhver dag da jeg vet at det kan gi forstoppelse (jordmor sier det samme).. Ellers for meg har det hjulpet veldig de dagene jeg er flink å spise mindre karbohydrater og mer protein og fettrik mat.. Men jeg er svak for kvikklunsj og sørlandschips med eddik og salt for tiden, og dét hjelper jo ikke akkurat... ☝️

Jeg tar også jerntilskudd, men kun annenhver dag da jeg vet at det kan gi forstoppelse (jordmor sier det samme).. Ellers for meg har det hjulpet veldig de dagene jeg er flink å spise mindre karbohydrater og mer protein og fettrik mat.. Men jeg er svak for kvikklunsj og sørlandschips med eddik og salt for tiden, og dét hjelper jo ikke akkurat... ☝️
Jeg har ikke tatt på 3 dager nå, og jeg er mindre forstoppet og prompene lukter ikke så mye, ikke idag hvertfall. Så jeg vurderer å skifte til en annen, eller ta annen hver dag jeg også nå. Avføringen ble også helt svart så syns det er litt ekkelt når den ble så kullsvart. Selv om jeg vet det er normalt.

Back
Topp