prolaps og mensen

hvordan er være hos deg?
Kan også været at været er i forandring og at det er derfor det blir være en ellers

bondekone skrev:
hvordan er være hos deg?
Kan også været at været er i forandring og at det er derfor det blir være en ellers

Skiftende, men det har det vært hele sommeren. Men det med mensen har jeg lagt merke til en gang før også.. Tror jeg!

LilleLavendel skrev:
henger prolapsen sammen med bekkenet? i så fall er det jo en naturlig forklaring. sånn var det her!

L5/S1.. ingen av legene har nevnt bekkenet, bortsett fra å notere at jeg hadde litt bekkenplager under svangerskapet. Bare moderate. Og det gikk over. 
Men jeg gjør bekkenbunnsøvelser etter anbefaling fra fysioterapeut.

JA, det blir d. Manuellterapeuten min sier at jeg både har prolaps i L5 samt at bekkenet speller en tett rolle inn i smertene mine. og når mensen er i anmars så har jeg mye større smerter og jeg halter meg av gårde med store smerter.. men i og med at jeg har hormonspiral så er d jo ingen forutsigbarhet for når hormonene min blomstrer da :/

jeg fikk iallefall beskjed om at isjasen min nok ble utløst av bekkenløsningen, og hadde sammenheng med den. derfor ble det et mareritt når jeg hadde mensen...!

Oh great!

Jaja, bare noen dager igjen.

Når dere nevner det.. jeg spurte legene og fysioterapeutene om det å bli gravid. Jeg regnet med de ville fraråde det. Det gjorde ingen av de. Tvert i mot. Ene fysioterapeuten nevnte til og med flere tilfeller hvor pasienten var symptomfri hele svangerskapet. Ikke ble de verre etterpå heller. Dette fordi kroppen bygger seg om litt under graviditet. 

Kanskje det har en sammenheng det også? Med mensen og bekken og alt det der.

Inte vet jag.

Back
Topp