progynova og Lutinus etter innsetting?

Bkno5800772

Blir kjent med forumet
:Hei
Kan noen av dere damer hjelpe meg? jeg har hatt masse forsøk tidligere, men hovedsaklig fersk forsøk.
Denne gangen ved frys gikk jeg på progynova før innsetting og skulle fortsatte på både progynova og Lutinus fram til positiv test?
Stemmer dette? ved mine tidligere frys har jeg KUN brukt lutinus. Redd det ble sagt feil til meg :(

Dette høres riktig ut, og om du blir gravid skal du antagelig fortsette på begge til uke 10-12 som er vanlig for fryseforsøk i styrt syklus :)
Lykke til!

Det er det ja.. Godt å høre :) Jeg ble litt engstelig siden jeg har hatt fryseforsøk tidligere og da brukte jeg kun Lutinus. Men da skal jeg slutte å bekymre meg :) Takk for svar.

Når du kun har hatt Lutinus har du antagelig hatt naturlig syklus med EL og egen hormonproduksjon, og Lutinus har antagelig vært gitt som ren støtte.
Sånn er der ikke med Progynova. Progynova gjør at naturlig EL og folikkelvekst ikke skjer, den bygger bare opp slimhinnen din og er rent østradiol (østrogen). Lutinus, som er progresteron lurer kroppen til å tro EL har skjedd slik at egg kan settes inn.
Grunnen til at man fortsetter med begge er fordi når EL ikke i realiteten har skjedd så vil kroppen både trenge progresteron og østrogen i en viss balanse for å kunne bli og forbli gravid. Kroppen produserer ikke noe selv.
Morkaken tar over produksjonen i uke 10-12, så først da kan man stoppe å ta medisinene om man blir gravid :)

Ser du har fått veldig bra svar over her :)
Jeg er gravid etter fryseforsøk nå. Jeg tar 3 progynova og 3 lutinus til dagen og skal fortsette med det t.o.m uke 10. Begynner til og med å venne meg mer til dette lutinusgrapset :p det er jo verdt det til slutt :)

Er gravid etter fryseforsøk i styrt syklus. Er 32 uker faktisk. :) måtte ta de samme medisinene som deg til uke 10. Var lei til slutt, men er jo så verdt det om alt går bra. Lykke til. avokado forklarte grunnen til medisinene veldig bra.

Back
Topp