Progynova og bivirkninger

Pocahontas79

Betatt av forumet
Hei,
Vi er i gang med fryseforsøk og jeg har gått på progynova i snart 2 uker. Jeg føler meg så dårlig form, og lurer på om det kan være bivirkninger av tablettene? Har hatt et fryseforsøk tidligere, og da helt uten bivirkninger av progynovaen så er så usikker.
Har hatt mye migrene (har dette til vanlig også, men mange anfall nå), er kvalm, har en slags hjertebank og føler meg shaky i perioder, veldig trøtt, generelt dårlig allmenntilstand. Blir jo bekymret, men kan alt dette skyldes tablettene? Noen andre som har erfaringer/opplevd lignende?
Kan legge til at jeg går på ganske høy dose, nå oppe i 2mgx3 tabletter daglig.
 
Hei,
Vi er i gang med fryseforsøk og jeg har gått på progynova i snart 2 uker. Jeg føler meg så dårlig form, og lurer på om det kan være bivirkninger av tablettene? Har hatt et fryseforsøk tidligere, og da helt uten bivirkninger av progynovaen så er så usikker.
Har hatt mye migrene (har dette til vanlig også, men mange anfall nå), er kvalm, har en slags hjertebank og føler meg shaky i perioder, veldig trøtt, generelt dårlig allmenntilstand. Blir jo bekymret, men kan alt dette skyldes tablettene? Noen andre som har erfaringer/opplevd lignende?
Kan legge til at jeg går på ganske høy dose, nå oppe i 2mgx3 tabletter daglig.

Etter det jeg har fostått kan symtomene bare plutselig dukke opp. Jeg har hatt lite av det, men blir trøtt, får litt hodepine og hjertebank. Den ene gangen ble jeg skikkelig dårlig. Da sa de på klinikken at jeg skulle få noe medisin mot det om det vedvarte. Så du får høre med dem om det ikke gir seg. Håper det blir bedre etter hvert[emoji4]
 
Hei,
Vi er i gang med fryseforsøk og jeg har gått på progynova i snart 2 uker. Jeg føler meg så dårlig form, og lurer på om det kan være bivirkninger av tablettene? Har hatt et fryseforsøk tidligere, og da helt uten bivirkninger av progynovaen så er så usikker.
Har hatt mye migrene (har dette til vanlig også, men mange anfall nå), er kvalm, har en slags hjertebank og føler meg shaky i perioder, veldig trøtt, generelt dårlig allmenntilstand. Blir jo bekymret, men kan alt dette skyldes tablettene? Noen andre som har erfaringer/opplevd lignende?
Kan legge til at jeg går på ganske høy dose, nå oppe i 2mgx3 tabletter daglig.

Jeg kan huske at jeg ble veldig trøtt og så fikk jeg sopp nedentil som det måtte to Canestenkurer til før jeg ble kvitt. Jeg gikk bare på det i en uke da. Kanskje spørre legen om det er bivirkninger?
 
Jeg kan huske at jeg ble veldig trøtt og så fikk jeg sopp nedentil som det måtte to Canestenkurer til før jeg ble kvitt. Jeg gikk bare på det i en uke da. Kanskje spørre legen om det er bivirkninger?
Forhørte meg da jeg var på kontroll, fikk litt diffust svar. Det kunne være medisinene og det kunne ikke være det...(!) Håper det er medisinene.
 
Hei,
Vi er i gang med fryseforsøk og jeg har gått på progynova i snart 2 uker. Jeg føler meg så dårlig form, og lurer på om det kan være bivirkninger av tablettene? Har hatt et fryseforsøk tidligere, og da helt uten bivirkninger av progynovaen så er så usikker.
Har hatt mye migrene (har dette til vanlig også, men mange anfall nå), er kvalm, har en slags hjertebank og føler meg shaky i perioder, veldig trøtt, generelt dårlig allmenntilstand. Blir jo bekymret, men kan alt dette skyldes tablettene? Noen andre som har erfaringer/opplevd lignende?
Kan legge til at jeg går på ganske høy dose, nå oppe i 2mgx3 tabletter daglig.

Jeg ble ganske dårlig av de jeg og, endte opp med å ta det i naturlig syklus i stedet. Hadde super vondt i hode og ble veldig stressa i kroppen. Hadde en episode jeg følte jeg ikke fikk puste og. Ikke noe hyggelig opplevelse. Alle plagene mine forsvant når jeg sluttet på de. Jeg brukte samme dose som deg.
 
Jeg ble ganske dårlig av de jeg og, endte opp med å ta det i naturlig syklus i stedet. Hadde super vondt i hode og ble veldig stressa i kroppen. Hadde en episode jeg følte jeg ikke fikk puste og. Ikke noe hyggelig opplevelse. Alle plagene mine forsvant når jeg sluttet på de. Jeg brukte samme dose som deg.
Ok, det er jo «godt» å høre, for hvis det ikke er medisinene er det noe alvorlig galt med meg Føler meg veldig merkelig form, kommer og går. Også ganske stresset/urolig i kroppen. Synes bare det var så rart siden jeg hadde null bivirkninger sist. Det er vel bare å holde ut
 
Brukte samme dose som deg! Jeg var mye trøtt og mye hodepine!
 
Er tredje gang jeg bruker progynova og jeg får forskjellig symptomer hver gang.

Denne gangen er jeg ganske mild, men er tidvis ganske kvalm :-/. Er litt sløv også, men greier fint å trene.

Runde nr to var verst, da hadde jeg menskramper hele måneden, og ble ganske dårlig rett og slett.
 
Er tredje gang jeg bruker progynova og jeg får forskjellig symptomer hver gang.

Denne gangen er jeg ganske mild, men er tidvis ganske kvalm :-/. Er litt sløv også, men greier fint å trene.

Runde nr to var verst, da hadde jeg menskramper hele måneden, og ble ganske dårlig rett og slett.
Merkelige piller! Skal aldri ta dem igjen når IVF-prosessen er ferdig, det er i hvert fall sikkert. Håper det roer seg etter hvert. Er skikkelig kvalm store deler av dagen jeg også.
 
Ok, det er jo «godt» å høre, for hvis det ikke er medisinene er det noe alvorlig galt med meg Føler meg veldig merkelig form, kommer og går. Også ganske stresset/urolig i kroppen. Synes bare det var så rart siden jeg hadde null bivirkninger sist. Det er vel bare å holde ut

Det er veldig merkelig det med bivirkninger. Jeg synes det er veldig forskjellig på de ulike forsøkene selv om jeg bruker de samme medisinene. Det er litt ekkelt når man blir stressa i kroppen, men som legen sa til meg så får du tenke på at det er pillene og ikke deg [emoji5]
 
Hei,
Vi er i gang med fryseforsøk og jeg har gått på progynova i snart 2 uker. Jeg føler meg så dårlig form, og lurer på om det kan være bivirkninger av tablettene? Har hatt et fryseforsøk tidligere, og da helt uten bivirkninger av progynovaen så er så usikker.
Har hatt mye migrene (har dette til vanlig også, men mange anfall nå), er kvalm, har en slags hjertebank og føler meg shaky i perioder, veldig trøtt, generelt dårlig allmenntilstand. Blir jo bekymret, men kan alt dette skyldes tablettene? Noen andre som har erfaringer/opplevd lignende?
Kan legge til at jeg går på ganske høy dose, nå oppe i 2mgx3 tabletter daglig.

Jeg ser at du allerede har fått mange svar , men symptomene du har er kliss like di jeg hadde på progynova. Jeg gikk også på akkurat samme dose. Følte meg helt rar, hjertebank, kvalm og hodepine, sikkelig skjelven var jeg også. Veldig rar følelse! Men jeg må si at det på en måte er litt «godt» å høre at det er flere som blir sånn av di tablettene[emoji849]
 
Syns det rareste er at de varierer sånn.. Denne gangen var jeg kvalm samtidig som mensen, det har jeg lest flere steder..

Men nå har jeg gått på de ei uke, og kjenner ingenting! Mistenker at kroppen holder på vann, for er gått opp 1-2 kg mer enn vanlig.
 
Jeg ser at du allerede har fått mange svar , men symptomene du har er kliss like di jeg hadde på progynova. Jeg gikk også på akkurat samme dose. Følte meg helt rar, hjertebank, kvalm og hodepine, sikkelig skjelven var jeg også. Veldig rar følelse! Men jeg må si at det på en måte er litt «godt» å høre at det er flere som blir sånn av di tablettene[emoji849]
Takk for svar! Ja, det er litt «godt» å høre, for det er jo litt ekkelt å få rare symptomer man sldri har kjent på kroppen tidligere. Lett å tro at det kan være noe farlig, men så er det nok bivirkninger da. Det er imidlertid blitt mye bedre etter innsett - det er jo også litt merkelig!!
 
Syns det rareste er at de varierer sånn.. Denne gangen var jeg kvalm samtidig som mensen, det har jeg lest flere steder..

Men nå har jeg gått på de ei uke, og kjenner ingenting! Mistenker at kroppen holder på vann, for er gått opp 1-2 kg mer enn vanlig.
Enig - merkelig at det kan variere sånn fra forsøk til forsøk og også i samme forsøksperiode. Jeg har også gått opp en kilo eller to og føler meg generelt oppblåst - er vel tablettene det også da
 
Jeg har gått på Progynova nå i 1.5 uke med mest murringer som symptom. Men nå begynner både trøtthet og kvalme. Andre som har opplevd at symptomene kommer etter hvert?
 
Skal visst ta disse jeg også om ei ukes tid. Så spent på symptomene. Sist tok jeg bare 2 stk før beskjed om avbrutt forsøk, så fikk ikke testet så mye ut.. gått opp 2 kg allerede etter sprøytestart (som er et pluss for meg), så jeg ønsker jo ikke bli sånn kjempe dårlig å gå ned masse igjen. Det har jeg skjønt fins medisiner for idag? Både det å sterk graviditets kvalme/oppkast?
 
Hei,
Vi er i gang med fryseforsøk og jeg har gått på progynova i snart 2 uker. Jeg føler meg så dårlig form, og lurer på om det kan være bivirkninger av tablettene? Har hatt et fryseforsøk tidligere, og da helt uten bivirkninger av progynovaen så er så usikker.
Har hatt mye migrene (har dette til vanlig også, men mange anfall nå), er kvalm, har en slags hjertebank og føler meg shaky i perioder, veldig trøtt, generelt dårlig allmenntilstand. Blir jo bekymret, men kan alt dette skyldes tablettene? Noen andre som har erfaringer/opplevd lignende?
Kan legge til at jeg går på ganske høy dose, nå oppe i 2mgx3 tabletter daglig.

Vekker liv i denne igjen :)

Har akkurat de samme symptomene. Merker jeg har hodepine eller migrene hver dag (pleier ikke ha migrene så hyppig som dette). Er trøtt gjennom dagen, til tross for at jeg sover godt om nettene. Kvalm en liten stund etter jeg tar tablettene. Og jeg har vært shaky noen ganger nå, men kobla det ikke med tablettene før jeg leste denne posten!

Da kan jeg senke skuldrene litt :)
 
Jeg har forresten hatt ubehag i områdene hvor eggstokkene befinner seg, litt sånn som når man stimulerer og kjenner follikene begynner å vokse. Er redd for at dette fører til avbrutt fryseforsøk.

I dag har jeg også hatt litt kramper i nedre del av magen. Er dette normalt? :/

:anyone
 
Sliter mye med bivirkninger selv. Hodepine, svimmel rar I hode. Men desverre ikke så mye ubehag i magen enda. Blødd i 1,5 uke åh er sykt trøtt hele tiden. Har kontroll på torsdag nå. Å håper ikke vi får avbrutt. Er så psykisk lei av å prøve.
 
Back
Topp