progynova og alkohol

ønsker så inderlig en liten sp

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Himmelbarn
Julikulene 2020
Hei

Lurte på om noen andre har gått på progynova og drukket alkohol..
Jeg skal ha fryseforsøk over helgen...går på proginova. Skal i utdrikningslag på lørdag..
Hadde dere drukket? Redd for at det kan påvirke forsøket..
Porsgrunn sa de anbefale minimale mengder alkohol under behandlingene, men at 1~2 enheter går bra.
Noen andre som har forhørt seg om d?

Hei

Lurte på om noen andre har gått på progynova og drukket alkohol..
Jeg skal ha fryseforsøk over helgen...går på proginova. Skal i utdrikningslag på lørdag..
Hadde dere drukket? Redd for at det kan påvirke forsøket..
Porsgrunn sa de anbefale minimale mengder alkohol under behandlingene, men at 1~2 enheter går bra.
Noen andre som har forhørt seg om d?
jeg hadde ikke drukket, men det er meg. men du har jo også den delen av befolkningen som ender opp gravide etter en skikkelig fyllatur... men personlig så hadde jeg ikke tatt sjansen...

Jeg hadde en tur ut (men var mer retriktiv enn ellers) men det var helt i oppstarten av progynova. Hadde vel også et glass vin helga før insett på mandag. Tok litt lettere på det under frysforsøket, på ferskforsøk drakk jeg ingenting. Under frys tenker jeg at det ikke er et egg inni der som "får alkohol". Aner ikke om dette rådet er korrekt klinikken hos meg har heller ikke sakt et ord om alkohol...

jeg hadde ikke drukket, men det er meg. men du har jo også den delen av befolkningen som ender opp gravide etter en skikkelig fyllatur... men personlig så hadde jeg ikke tatt sjansen...

Jeg er og litt der...men bar lurte siden jeg ikke er ruger før tidligst mandagen.og dette er på lørdagen....hvis det overleve opptining da.. men blir nok bare et par drinker..hadde ikke tenkt meg på flatfylla hehe

Jeg er og litt der...men bar lurte siden jeg ikke er ruger før tidligst mandagen.og dette er på lørdagen....hvis det overleve opptining da.. men blir nok bare et par drinker..hadde ikke tenkt meg på flatfylla hehe
hehehe jeg forstod forsøvidt den, men jeg er av den typen som gjerne drikker 1 cider på sommeren når jeg er på hytten. dersom jeg gidder... :p for jeg synes nemmelig ikke at jeg blir i særlig bedre stemning av cideren... hahaha jo mer jeg drikker jo mindr egøyt har jeg det... :P

Bare sånn for å avdramatisere alkohol bittelitt:
Etter vårt første ferskforsøk på riksen, dvs etter egguttaket men før innsetting, sa dr. Tom Tanbo (ringreven innen ivf) at nå burde vi gå hjem og feire med et glass champagne! ;)
I mitt hode betyr dette at 1 enhet eller 2 i løpet av en hel dag ikke gjør noe.

Jeg drakk alkohol:D Fikk beskjed av legen om at "normal" mengde alkohol ikke påvirker.. Er viktig å kose seg litt! Men såklart alt med måte;)

Kos deg ;) men med måte.

Jeg har også løsnet litt på alkoholavholdenheten med tiden. Før holdt jeg meg helt unna rundt EL og i dpo. Jeg drikker ikke så mye til vanlig, men jeg er ikke redd for å ta meg en cider eller to nå. Akkurat da vi drev med eggstimulering, holdt jeg meg nok helt unna så godt det lot seg gjøre, men før fryseforsøket nå, drakk jeg et par cider ganske tett opptil det som skulle vært innsettdagen. Man "har jo varene" allerede, samtidig som det sikkert er lurt å ikke ta helt av heller med tanke på vekstvilkår, slimhinne osv nedi der :p Ullevål sa 1-2 glass til maten ikke gjør noe. :)

Takk for svar. Får vi se hva jeg gjør. Livredd for at det påvirker noe..man legger jo så mye i dette.. Samtidig som utdrikkingslag skjer en gang for henne..jeg er mer på drinker her hehe drikker hverken øl eller vin... Får se om jeg tar meg et par drinker eller holde meg unna.

Back
Topp