Progynova! Glemt dose..

.Anonym.

Glad i forumet
Går på progynova nå før jeg begynner på sprøyter. Blir helt fjern av de. Og trooor jeg har glemt å tatt en idag.. skal Ta 3 om dagen , tar de rundt 11,4-5 og halv 10.
nå klarer jeg ikke huske om jeg tok den 4! Uff!!
Noen som vet om det har noe å si ?? At jeg tar kun 2 idag? Står at jeg ikke skal ta ekstra om jeg har glemt en..

Går på progynova nå før jeg begynner på sprøyter. Blir helt fjern av de. Og trooor jeg har glemt å tatt en idag.. skal Ta 3 om dagen , tar de rundt 11,4-5 og halv 10.
nå klarer jeg ikke huske om jeg tok den 4! Uff!!
Noen som vet om det har noe å si ?? At jeg tar kun 2 idag? Står at jeg ikke skal ta ekstra om jeg har glemt en..

Jeg ville nok tatt en for mye i stedet for en for lite men vet egetlig ikke. Jeg har gått på progynova for å hindre eggløsning, sist gang ble forsøket avbrutt pga at en folikkel utviklet seg likevel, så da blir jeg satt på større dose neste forsøk. Bare derfor jeg tenker jeg ville tatt en... sånn o tilfelle...;)

Sorry... ser nå at det står at du ikke skal ta om du har glemt... da skal du vel ikke d:p
Jeg skjønner ikke helt hva de gjør hos meg, da jeg ikke ventet eggløsning nå, men mensen neste uke :p men skal gå på de i litt over 2 uker. Selv om jeg får mensen.. uff håper ikke dette øedelegger om jeg har glemt en:(

Jeg skjønner ikke helt hva de gjør hos meg, da jeg ikke ventet eggløsning nå, men mensen neste uke :p men skal gå på de i litt over 2 uker. Selv om jeg får mensen.. uff håper ikke dette øedelegger om jeg har glemt en:(

Jeg vet ikke. Leser på nettet at folk bruker dem av ulike årsaker. Men er det i bruksanvisningen, eller papirene fra sykehuset det står at du ikke skal ta en ny om du glemmer?

Bruksanvisningen..

Men disse tablettene brukes vel egentlig for noe annet, med en annen dose, tror jeg. Mens vi bruker den ifm ivf. Tror jeg ville tatt en, bare i fall jeg hadde glemt.... du kan jo prøve å finne ut hvorfor du skal ha dem? Så kanskje du blir litt klokere;) det har jo ikke noe å si når på døgnet man tar dem, slik jeg har forstått det...

Men disse tablettene brukes vel egentlig for noe annet, med en annen dose, tror jeg. Mens vi bruker den ifm ivf. Tror jeg ville tatt en, bare i fall jeg hadde glemt.... du kan jo prøve å finne ut hvorfor du skal ha dem? Så kanskje du blir litt klokere;) det har jo ikke noe å si når på døgnet man tar dem, slik jeg har forstått det...
Det er for at de skal styre syklusen forresten ( sånn jeg får egguttak når de passer det) kun det jeg vet at de gjør :p men de har ikke tlf tid før imorgen kl 11..
hva hadde dere gjort? Tatt en ? Det kan vær jeg tar mer enn jeg skal da :p andre som blir helt tullete av disse tablettene ??

Det er for at de skal styre syklusen forresten ( sånn jeg får egguttak når de passer det) kun det jeg vet at de gjør :p men de har ikke tlf tid før imorgen kl 11..
hva hadde dere gjort? Tatt en ? Det kan vær jeg tar mer enn jeg skal da :p andre som blir helt tullete av disse tablettene ??

Jeg ville tatt
Jeg har alarm på tlf tre ganger om dagen, for å være sikker på å huske den;) første gang, var jeg flinkere og ta dem til nøyakti tidspunkt, da gikk alt bra. Denne gangen var jeg ikke like nøye, da ble det avbrutt... på sykehuset sier dem at det ikke er så nøye når man tar dem, men jeg lurer litt nå da:p skulle gjærne gjort mine fryseforsøk i naturlig syklus, og slippe alle medisinene, men jeg bor for langt unna sykehuset sier de

Jeg bruker en pille eske for å unngå det der :) Men jeg hadde telt opp hvor mange piller er igjen og regnet ut hvor mange burde være igjen hvis jeg hadde tatt 3 til dagen fra oppstart.

Jeg bruker en pille eske for å unngå det der :) Men jeg hadde telt opp hvor mange piller er igjen og regnet ut hvor mange burde være igjen hvis jeg hadde tatt 3 til dagen fra oppstart.
Ja men brukte dei i november også:) men fant ut av det! Det er jo 28 stykker i en eske, og 3 brett. Tok 36 stykker sist. Så da fant jeg heldigvis ut av det :p hehe. Merkelig, husker ikke at jeg har tatt den... og har jeg begynt på alle brettene, isteden for å bare bli ferdig med ett:p

Er det normalt å bli veldig trøtt av progynova? Begynte sist tirsdag på de, og har siden da har jeg vært helt ødelagt.: vil bare sove ..

Er det normalt å bli veldig trøtt av progynova? Begynte sist tirsdag på de, og har siden da har jeg vært helt ødelagt.: vil bare sove ..

Jepp, både trøtt og utmattet på de jeg og..

Jeg blir også kjempe trøtt er veldig spent når jeg skal øke dosen neste gang
Uff.. men merker det etter hver eneste pille..så går det over en liten stund så er det neste pille og da blir jeg helt forferdelig trøtt igjen.. er det vanlig med progynova? Skal ikke bivirkningene gå over ? Har gått på de i 2 uker..

Uff.. men merker det etter hver eneste pille..så går det over en liten stund så er det neste pille og da blir jeg helt forferdelig trøtt igjen.. er det vanlig med progynova? Skal ikke bivirkningene gå over ? Har gått på de i 2 uker..

Er dessverre helt normalt. :/

Førte fryseforsøk jeg gikk på dem, ble jeg gravid, så gikk på dem til 10+0. Mistet 10+4 og var fortsatt trøtt en uke etter det, men vet jo ikke om det var pillene eller graviditetn. Denne gangen ble det bare 13 dager før det ble avbrutt, men var like trøtt. Regner kanskje ikke med at bivirknimgene nare forsvinner, men vet ikke helt:)

Jeg fikk beskjed på Ullevål at jeg kunne ta 2 tabl på morgenen og 1 på kvelden. Da slipper jeg den midt på dagen... mye enklere å huske på!

Back
Topp