Progynova - bivirkninger

Lavendel81

Forumet er livet
Assistert-jentene
Oktoberlykke 2019
Noen andre som blir dårlige på progynova.
Vurderer å ringe å nekte og ta medisinen. Stått opp og prøver å komme meg på jobb...men ser ikke lovende ut. Føler meg skikkelig elendig. Skam vondt i hode, svimmel, uggen og urolig i kroppen. Å de snakket hvis jeg ble gravid måtte jeg ta denne dritt tabletten i 10 uker. Det fikser jeg rett og slett ikke. Skal ringe klinikken når de åpner men lurer på om andre har det på lik måte.
 
Uff, det hørtes ikke godt ut. Hvor lenge har du gått på den? Jeg husker jeg ble uggen, kvalm og vondt i hodet av progynova, men varierte veldig fra dag til dag.. God bedring!
 
Kun siden lørdag, begynte å bli dårlig igår. Usikker på om det vil stabilisere seg. Fått ringt Medicus, resepsjonsdamen skulle få noen til å ringe meg opp i løpet av formiddagen.
Ble ikke dårlig i fersk forsøket, kun litt hormonell på Lutinus med det skal jeg alltids takle.
 
Progynova er kryptonitt for meg! Så kjedelig at du også reagerer på den, jeg tror det er noen av oss som er ueldige sånn, mens mange takler den helt fint.

Jeg ble også kvalm og uggen av den, men aller verst var det for psyken. Ble superdeppa, urolig og nervøs - helt ute av balanse rett og slett. Det var som å skru av og på en bryter og jeg kjente ikke igjen meg selv i det hele tatt.

Fortalte en kollega av den litt eldre garde at jeg gikk på den, og hun fortalte om en venninne i overgangsalderen som hadde «fått et nytt liv» på den. Da tenker jeg at hvis vanlig dose kan ha en så stor positiv effekt på ei som trenger den, så kan våre store doser ha enorm negativ effekt på oss som i utgangspunktet ikke trenger den.
 
Progynova er det verste jeg noen gang har fått i meg, aldri mer!
Jeg ble suicidal, det var helt grusomt. De hadde ikke noe annet å tilby heller.
Jeg ble faktisk letta da jeg ikke ble gravid på det forsøket, for å gå på progynova
til uke 10 hadde vært forferdelig.

Håper de finner en løsning for deg!
 
Hos meg gikk det over.
 
Kommer bivirkningene veldig raskt på Progynova? Eller kan det komme etterhvert?
 
Kommer bivirkningene veldig raskt på Progynova? Eller kan det komme etterhvert?
Mine kom noen timer etter å ha tatt dem, men jeg var dum og tok en hel dagsdose på en gang :hilarious:
Ble kvalm og dårlig osv
 
Det er så rart hvor forskjellig vi reagerer! Jeg har gått på det nå i snart 3 uker, og jeg merker absolutt ingenting.. Superrart [emoji848]
 
Progynova var alltid det verste for meg også. Hadde gladlig heller satt sprøyter enn å ta den.. :wtf:
 
Da ringte Medicus. De lar meg trappe ned på Progynova, full dose idag (3 tabeletter) så 2 dager med 2 tabelletter og 2 dager med 1 tablett. Skal erstatte med Estradot plaster som jeg skal begynne med idag.
 
Progynova er kryptonitt for meg! Så kjedelig at du også reagerer på den, jeg tror det er noen av oss som er ueldige sånn, mens mange takler den helt fint.

Jeg ble også kvalm og uggen av den, men aller verst var det for psyken. Ble superdeppa, urolig og nervøs - helt ute av balanse rett og slett. Det var som å skru av og på en bryter og jeg kjente ikke igjen meg selv i det hele tatt.

Fortalte en kollega av den litt eldre garde at jeg gikk på den, og hun fortalte om en venninne i overgangsalderen som hadde «fått et nytt liv» på den. Da tenker jeg at hvis vanlig dose kan ha en så stor positiv effekt på ei som trenger den, så kan våre store doser ha enorm negativ effekt på oss som i utgangspunktet ikke trenger den.
Ja er liksom d. Sa til dem når de ringte at jeg var mer interessert i naturlig syklus når det faktisk ikke er jeg som er problemet. Men nå går det visst ikke Ann å bytte når jeg har startet på Progynova. Håper Estradot plasteret blir bedre. Hvis ikke dette forsøket går kommer jeg til å kreve innsett i naturlig syklus neste gang!!
 
Ja er liksom d. Sa til dem når de ringte at jeg var mer interessert i naturlig syklus når det faktisk ikke er jeg som er problemet. Men nå går det visst ikke Ann å bytte når jeg har startet på Progynova. Håper Estradot plasteret blir bedre. Hvis ikke dette forsøket går kommer jeg til å kreve innsett i naturlig syklus neste gang!!
Håper Estradot blir bedre for deg! Jeg har prøvd det også, og det var biiiittelitt bedre. Her prøver vi et innsett i naturlig syklus nå, og jeg håper jeg aldri trenger å bruke progynova eller estradot igjen!
 
Håper Estradot blir bedre for deg! Jeg har prøvd det også, og det var biiiittelitt bedre. Her prøver vi et innsett i naturlig syklus nå, og jeg håper jeg aldri trenger å bruke progynova eller estradot igjen!
Ok ja håper det hjelper litt på. Slipper å ta tablett 3 ganger til dagen. Greit d og.
Skal uansett mase på naturlig syklus hvis det ikke går nå.
 
Progynova er det verste jeg noen gang har fått i meg, aldri mer!
Jeg ble suicidal, det var helt grusomt. De hadde ikke noe annet å tilby heller.
Jeg ble faktisk letta da jeg ikke ble gravid på det forsøket, for å gå på progynova
til uke 10 hadde vært forferdelig.
Håper de finner en løsning for deg!
Uff det var da skikkelig stress bivirkninger, det vil jeg virkelig ikke få!!!
 
Jeg ble også dårlig de første dagene, men leste at det var ganske vanlig. Men når blødningene stoppet så kjente jeg ingenting :)
 
Jeg hadde hodepine de første dagene, men nå går det veldig fint. Nå er den største utfordringen å huske tablettene til riktig tid...
 
Uff det var da skikkelig stress bivirkninger, det vil jeg virkelig ikke få!!!
Nei, det tok litt av.. Naturlig syklus er helt klart å foretrekke, selv om det følger med en del angst der og :p
 
Back
Topp