Progesterontilskudd

*Maya*

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Novemberfnuggene 2023
Noen her som vet hvor lenge jeg bør fortsette med progesteronstøtta? Fikk resept på vaginale tabletter med dose på 100 mg pr døgn. Starta 2 dager etter EL. Gynekologen sa at det mest sannsynlig ikke var nødvendig å fortsette nå men at jeg godt kunne fortsette et par uker til fordi de første 6 ukene er mest kritisk. Noen som har brukt dette og har brukt det i graviditeten?
 
Hadde fryseforsøk. Brukte cyclogest morgen og kveld fra EL og til 1 uke etter positiv test. Totalt 3-3,5 uke.

Andre bruker det til uke 12 tror jeg. Alt etter årsak til hvorfor de går på det.
 
Jeg bruker 300mg daglig og skal gjøre det til ut uke 12. Ikke ivf, men har lutealsvikt/progesteronmangel, så tipper det er for å supplere det gule legemet helt til morkaka tar helt over.
 
Jeg bruker 300mg daglig og skal gjøre det til ut uke 12. Ikke ivf, men har lutealsvikt/progesteronmangel, så tipper det er for å supplere det gule legemet helt til morkaka tar helt over.
Jeg fikk deg for kort lutealfase pga lavt nivå progesteron. Nivået var helt i nederste nivå etter min alder (jeg er 41, srrax 42). Så er litt redd for å slutte om 2 uker. Tenk om det er for tidlig. Samtidig så er det jo lav dose jeg går på så vet ikke hvor mye det hjelper og utgjør sånn egentlig
 
Jeg har fått beskjed om å bruke Utrogestan 300 mg i de to første ukene. Er i uke 6 nå. Pga alder. Føler meg helt utrolig trøtt hver dag og tipper progesterontilskuddet har noe med saken å gjøre. Noen av dere andre som merker det?
 
Jeg har fått beskjed om å bruke Utrogestan 300 mg i de to første ukene. Er i uke 6 nå. Pga alder. Føler meg helt utrolig trøtt hver dag og tipper progesterontilskuddet har noe med saken å gjøre. Noen av dere andre som merker det?
Var også utrolig trøtt i perioden jeg gikk på cyclogest.
 
Ikke sant.. Mente ti, ikke to uker. Det er nesten godt å høre at det gjelder flere, for så trøtt har jeg aldri vært før
Jeg gikk på det fra eggløsning til en uke etter positiv test bare. Så 3-4 uker, men merket forskjell på energinivået i den perioden.
 
Back
Topp