Progesterontilskudd

Ulldotten

Betatt av forumet
Jeg har gått på progesteron fra positiv test og fikk beskjed om å bruke samme dose til uke 13 for så å trappe ned.

Synes det var litt lenge. Hvor lenge er det vanlig å bruke det?

Jeg fikk beskjed om å bruke lutinus til uke 12. Morkaken tar jo etter hvert over, men da er man på den sikre siden. Det er vel individuelle råd man får etter hva som er årsaken til at man får prog.støtte, så jeg ville nok gjort som jeg ble anbefalt, evt. ringt gyn/lege (den som skrev ut progesteron) om du synes det er lenge. Men å gå til uke 12/13 (12+6) trodde jeg var helt normalt.

Jeg fikk beskjed om å bruke lutinus til uke 12. Morkaken tar jo etter hvert over, men da er man på den sikre siden. Det er vel individuelle råd man får etter hva som er årsaken til at man får prog.støtte, så jeg ville nok gjort som jeg ble anbefalt, evt. ringt gyn/lege (den som skrev ut progesteron) om du synes det er lenge. Men å gå til uke 12/13 (12+6) trodde jeg var helt normalt.
Jeg går på progesteron pga jeg har mistet 2 ganger mellom uke 6 og 10, og er i tillegg over 40. Han sa da jeg var der at det var for å være på den sikre siden, men synes bare det var litt lenge.

Med første unge var jeg gjennom 3 ferskforsøk og nå første fryseforsøk for søsken. Alle 4 gangene har jeg begynt på progesteron dagen etter Ovitrelle ble satt. Ved ferskforsøk brukte jeg lutinus 3 ganger daglig og nå bruker jeg cyclogest 2 ganger daglig. Samme beskjed om å fortsette til testdag, og pluss 1 uke ved positivt test.

Jeg har gått på progesteron fra positiv test og fikk beskjed om å bruke samme dose til uke 13 for så å trappe ned.

Synes det var litt lenge. Hvor lenge er det vanlig å bruke det?
Jeg har fått beskjed om å gå på progesteronstøtte frem til 12+6. Jeg fikk prog fordi lutealfasen min kun var på 10 dager. Skal ikke trappe ned, bare avslutte det 12+6. Tar 300mg morgen og kveld

Jeg går på progesteron pga jeg har mistet 2 ganger mellom uke 6 og 10, og er i tillegg over 40. Han sa da jeg var der at det var for å være på den sikre siden, men synes bare det var litt lenge.
Ja, det er en stund og syntes det var litt gris, men fikk samme beskjed som deg og brukte det frem til 12+6. Var så deilig da jeg kunne slutte. Jeg fikk slutte uten nedtrapping, for hadde bare 1 pille om dagen.

Er kanskje lenge, men det er vel for å være på den sikre siden. Er ikke farlig å gå på det litt ekstra. (Bare litt kjedelig, om det er vaginale tabletter)
Jeg har gått på progesteron-støtte frem til 4+2 (naturlig syklus, fryseforsøk) og til uke 10 (stimulert syklus, fryseforsøk).

Jeg byttet fra Crinone til lutinus i dag pga. Crinonemangel, og så langt savner jeg Crinonen veldig :p Det føles som om det renner hele tiden og føles varmt og sviende.. Ubehagelig

Jeg byttet fra Crinone til lutinus i dag pga. Crinonemangel, og så langt savner jeg Crinonen veldig :p Det føles som om det renner hele tiden og føles varmt og sviende.. Ubehagelig
Sånn var det på meg også de første to ukene, men det gikk bedre etterhvert. Jeg fikk til og med sopp i starten:facepalm:

Back
Topp