Progesteronstøtte

Nr3i2026?

Andre møte med forumet
Hei, vi prøver på barn nr 3. Har det siste året hatt 3 MA og en kjemisk. Vi blir dermed gravide, men det stopper å utvikle seg i ulike uker. Har noen erfaring med å ta progesteron ved positiv test. Har dere fått det gjennom gynekolog eller fastlege? Hvilken type evnt og hvorfor akkurat den?

Vi er ca 6 DPO nå og jeg har time hos fastlegen på mandag. Tenkte å ta en test den morgenen bare for å sjekke. Hvis positiv tenker jeg å etterspørre progesteronstøtte ASAP hos fastlegen. Timen er i utgangspunktet for å sette oss på venteliste til IVF.

Jeg fikk det via privat lege. Spurte aldri fastlegen heller, for må booke time så lenge i forveien. Har ikke første legetimen min etter å ha blitt gravid før denne uken her når jeg er 11+4 :hilarious:
Men hvis du går en plass der de er litt spesialiserte på fertilitet så regner jeg med at det er lettere å få. Kan også vudere blodfortynnende i tilfelle det er mini blodpropper du har fått.

Men ville uansett snakket med legen når du har hatt 3 stk MA da. Du burde få utredning for det.

Jeg fikk det via privat lege. Spurte aldri fastlegen heller, for må booke time så lenge i forveien. Har ikke første legetimen min etter å ha blitt gravid før denne uken her når jeg er 11+4 :hilarious:
Men hvis du går en plass der de er litt spesialiserte på fertilitet så regner jeg med at det er lettere å få. Kan også vudere blodfortynnende i tilfelle det er mini blodpropper du har fått.

Men ville uansett snakket med legen når du har hatt 3 stk MA da. Du burde få utredning for det.
Takk for svar! :happy: Var på sykehuset ved siste MA, de undersøkte livmor og tok blodprøver for stoffskifte. Fikk beskjed om at alt var normalt - prøv igjen:meh:

Burde gå privat sikkert, men er jo lang venteliste der og. Jeg trenger svar nå:bag:

Back
Topp