Progesteronstøtte

Bkh

Andre møte med forumet
Hvor lenge gikk dere på progesteron støtte etter fersk ivf innsett??
Jeg ble gravid i sommer, men fikk beskjed om å slutte med medisiner dagen før testdag, også gikk det til grunne 3 dager etter… Jeg ser veldig mange går på medisiner til uke 7-8-9 og noen lenger og, så nå lurer jeg jo veldig på om lille spiren ikke satt lenger fordi jeg sluttet på medisiner..? Gikk på prolutex denne runden.. Var mitt 12. innsett, 3. fersk, 17 embryo brukt og første positive forsøk, så er jo noen tanker rundt hvorfor det ikke ville bli værende : (
 
Jeg bruker fortsatt cyclogest, og er i uke 11 nå. Men har trappa ned, og slutter snart. Det er ikke farlig å gå på progesteronstøtte, så jeg valgte å fortsette.. Klinikken sa også at det var helt greit hvis jeg ønsket det, siden det ikke skader.

Det er jo veldig vanskelig å si hvorfor embryoet ikke klarte seg, kanskje det hadde vært godt med en samtale med klinikken ang. det? Den vanligste årsaken er at embryoet selv ikke er friskt <3 Sender deg gode tanker!
 
Jeg bruker fortsatt cyclogest, og er i uke 11 nå. Men har trappa ned, og slutter snart. Det er ikke farlig å gå på progesteronstøtte, så jeg valgte å fortsette.. Klinikken sa også at det var helt greit hvis jeg ønsket det, siden det ikke skader.

Det er jo veldig vanskelig å si hvorfor embryoet ikke klarte seg, kanskje det hadde vært godt med en samtale med klinikken ang. det? Den vanligste årsaken er at embryoet selv ikke er friskt <3 Sender deg gode tanker!
Asså jeg og skjønner jo at det er mange grunner til at det ikke satt, men jeg ser «alle» andre på fersk går i mange uker, og det er jo en grunn til at man går på det under ivf - og en grunn til at du ikke har sluttet enda og vil jeg tro Skal ha fryseforsøk denne mnd så skal selvfølgelig snakke med de om det : ) Tusen takk!
 
Skulle gå ut uke ti, men fortsatte ut uke tolv
 
Asså jeg og skjønner jo at det er mange grunner til at det ikke satt, men jeg ser «alle» andre på fersk går i mange uker, og det er jo en grunn til at man går på det under ivf - og en grunn til at du ikke har sluttet enda og vil jeg tro Skal ha fryseforsøk denne mnd så skal selvfølgelig snakke med de om det : ) Tusen takk!
Ja, jeg fortsatte. Selv om klinikken sa jeg kunne slutte i uke 6 ca. Og det bruker å gå bra (kjenner flere som har slutta da, som har født friske barn til termin). Ved første UL så fant de et corpus luteum på ene eggstokken min, så jeg produserte progesteron selv også.

Jeg mista i uke 6-7 en gang og, til tross for at jeg gikk på progesteronstøtte, så jeg valgte vel egentlig å fortsette sånn just in case.

Men jeg tenker det absolutt må være en mulighet å gå på det lengre! Trist å høre dere har hatt en så heftig reise.
 
Når jeg tok blodpøve og det ble bekreftet graviditet, fikk jeg beskjed om å trappe ned gradvis over en uke. Gikk på cyclogest da i totalt 4 uker etter innsett med fersk.
 
Hei! Jeg tok cyclogest i to uker fra EL, og sluttet som deg litt før testdag. Jeg ble gravid og det gikk fint. Dette var fryseforsøk i naturlig syklus.

Det er mange som stresser over å slutte så tidlig med progesteronstøtte, og det er lett å bli usikker når ulike klinikker har ulik praksis. Jeg tror også mange fortsetter med progesteron fordi det gir dem en følelse av trygghet, Men det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom at embryoet gikk til grunne og at du sluttet på progesteron. Snakk med klinikken, så får du sikkert gode svar som gjelder konkret for deg!
 
Har gått på cyclogest siden 4.August nå. Er 6+0 i dag, og står på arket fra klinikken at det skal brukes til tul i uke 7
 
Back
Topp