Progesteronstøtte og bruk

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Synes det er så mange forskjellige instruksjoner på bruk, noen skal man holde seg i ro etter å ha tatt, noen skal man være i aktivitet etter å ha tatt og noen har det ikke noe å si hva man gjør..

Lurer spesielt ang cyclogest, synes å huske det er nevnt at man skal holde seg i ro etter å ha tatt dem? Står ikke noe i bruksanvisningen og jeg har jo ikke peiling, så litt hjelp, noen erfaringer? Tips?

For den som har gått på annen progesteronstøtte tenker jeg kanskje det er hjelpsomt med litt info rundt bruk av dem og at vi bruker denne tråden til alt som har med de å gjøre?

Jeg går på Crinone. Fra lokalsykehuset på Kongsvinger, fikk jeg vite at den skulle tas i senga, før jeg sov...
Men både pakningsvedlegget og Riksen, sier/står det, at man skal være i lett aktivitet etterpå.

Så jeg setter morgendosen før handletur og kveldsdosen før jeg rusler meg en tur. Men da blir kveldsdosen automatisk ganske tidlig, siden jeg er mørkeredd :hilarious:

Ang Cyclogest skal man ligge 20-30 minutter etterpå. Helt håpløst i en hektisk hverdag[emoji23] Lutinus er jo ikke sånn.

Ang Cyclogest skal man ligge 20-30 minutter etterpå. Helt håpløst i en hektisk hverdag[emoji23] Lutinus er jo ikke sånn.
Det jeg også ser.. blir jo umulig.. må liksom ta meg en liggepause på jobb osv :bag:
Også julebord i november da.. nei gutta, jeg må ta pause fra 3-retters middag med underholdning og ligge på senga i 30 min pga medisiner :blackeye:

Cyclogest sklir rett ut hos meg om jeg ikke ligger i ro. :bag:

Etter Crinone skal man holde seg i aktivitet i 15-20 minutter ifølge sykepleier på riksen, jeg klarte dog ikke se noe om det i pakningsvedlegget men gjorde som jeg hadde fått beskjed om...for min del var det ikke alltid så lett siden jeg jobber nattevakter og derfor måtte legge meg etter å ha tatt den på morgenen, dessuten står jeg aldri tidlig opp pga døgnrytmen jeg har så det å måtte stå opp for å ta den og så ikke kunne legge seg igjen med en gang var litt slitsomt syntes jeg...høres ut som jeg bør be om cyklogest neste gang [emoji38]

Jeg står opp kl 5 de dagene jeg har dagvakt og begynner kl 7, nettopp fordi jeg bruker cyclogest og må slappe av i 20-30 min etter at den er satt inn :rolleyes: på en måte liiitt deilig å bare kunne sove en halvtime til etter tabletten, men kunne gjerne vært foruten ;) heldigvis skal den bare tas morgen og kveld :D

De sier ingenting på St.Olavs om at du må ligge etter å ha tatt cyclogest, men jeg gjorde det! Lå i 30 min! Den kom ut igjen om jeg ikke gjorde det[emoji85][emoji85]

Jeg står opp kl 5 de dagene jeg har dagvakt og begynner kl 7, nettopp fordi jeg bruker cyclogest og må slappe av i 20-30 min etter at den er satt inn :rolleyes: på en måte liiitt deilig å bare kunne sove en halvtime til etter tabletten, men kunne gjerne vært foruten ;) heldigvis skal den bare tas morgen og kveld :D
Tenker at jeg tar den i søvne på morgenen også tar jeg meg en ettermiddagslur med den når det passer, hvis ikke må den rett og slett bare vente :hilarious:

Jeg tar Utrogestan og der er det ikke nødvendig med verken det ene eller det andre. Prøver å ligge litt i ro hvis jeg kan, tenkte det kunne være logisk. Men legen sa ved innsetting at de virka som de skulle, så da er det nok hipp som happ.

Er det vanlig å føle tidlige murringer av cyclogest?
spør her inne for å holde tråden i gang!

Er det vanlig å føle tidlige murringer av cyclogest?
spør her inne for å holde tråden i gang!

Heelt normalt!! Dosen er større enn ved lutinus også☺️

Murrer bra med lutinus hvertfall og ser det står som vanlig bivirkning, så tipper det samme gjelder cyclogest! Og hos meg er det jo murre-fest alltid når jeg har naturlig prog.produksjon også så det gir mening :)

Murrer bra med lutinus hvertfall og ser det står som vanlig bivirkning, så tipper det samme gjelder cyclogest! Og hos meg er det jo murre-fest alltid når jeg har naturlig prog.produksjon også så det gir mening :)
Kan ikke huske det fra lutinus

Den er neesten firdoblet :hilarious: ble helt satt ut da korsryggen slo seg vrang to timer etter å ha tatt den

Oj, såpass! Håper kroppen blir vant til det etterhvert:wacky: Var murringer og litt ømme bryster her! Og noe hodepine! Men har sluppet veldig lett unna bivirkninger jeg heldigvis☺️

Oj, såpass! Håper kroppen blir vant til det etterhvert:wacky: Var murringer og litt ømme bryster her! Og noe hodepine! Men har sluppet veldig lett unna bivirkninger jeg heldigvis☺️
Jepp... voldsom økning for meg :hilarious:

Jepp... voldsom økning for meg :hilarious:

Du får trøste deg med at det er mye mindre gris enn lutinus i allefall! Så jeg foretrekker definitivt cyclogest! Spurte faktisk om å få det på ferskforsøket jeg ble gravid, for å slippe lutinus! Og overraskende så fikk jeg det☺️☺️☺️

Du får trøste deg med at det er mye mindre gris enn lutinus i allefall! Så jeg foretrekker definitivt cyclogest! Spurte faktisk om å få det på ferskforsøket jeg ble gravid, for å slippe lutinus! Og overraskende så fikk jeg det☺️☺️☺️
Ja.. jeg har ikke merket noe som helst som har kommet ut

Dere som tar lutinus. Hvor mange tar dere daglig? Jeg tar x3. Hr brukt crione X1 før. Syns det er mye gris med begge typene :facepalm:

Back
Topp