Progesteronstøtte. Mistet du før det satt, eller full klaff første pp med støtte?

MeMamma

Betatt av forumet
Dere som har brukt progesteron støtte for å få spiren til å sitte. Satt det på første forsøk, eller mistet dere først- selv med støtte? Ev når mistet dere da? Er litt redd for å slutte for tidlig på støtten :-/ Trenger noen solskinnshistorier, og andre erfaringer- så jeg kan være litt forberedt denne første pp. Har lest at flere mister første pp med prog, så vil bare fiske litt for min egen del ❤️

Satt på første forsøk og gikk på støtte til uke ni og satt til mål. Hadde sex annenhver dag ifra noen dager før antatt eggløsning til godt over eggløsning

Mistet to ganger med støtte. I uke 6/7 og uke 9 (men sluttet å utvikle seg i uke 7).

Jeg har vært gravid fem ganger. Tre med støtte og to uten. De tre gangene med støtte har gått bra, mistet to ganger uten støtte.

Støtte til uke 6 tror jeg første gang (ivf), uke 12+0 (dette var etter å ha mistet to) og uke 10 tror jeg denne gangen.

Jeg begynte ikke på progstøtte før ca. 4+5 (altså etter positiv test) hvis jeg husker riktig. Begynte først med en progkrem fra helsekost på 3+5 (tror jeg) før jeg fikk hjelp av en gynekolog. Aner ikke om noe av dette hjalp, spesielt ikke den kremen fra helsekosten, men jeg gikk på progstøtte til uke 10, og nå er jeg i uke 21. Før dette mistet jeg tre ganger i ca uke 4. Tror det lengste jeg kom var 4+4 eller 4+5. Det kan ha vært tilfeldig, men det får vi aldri vite. Jeg er uansett veldig glad for at vi tok sjansen i tilfelle det var det som skulle til for at spiren klamret seg fast. Det ble ikke målt progesteron før jeg fikk støtte, så jeg vet ikke om den var lav.

Begynte for første gang på støtte (på resept) i denne pp på grunn av litt kort lutealfase og nå ser det ut som det gikk! Svak strek i dag, men er ennå noen dager før ikm. Har mistet to ganger tidligere, så jeg håper det går denne gangen.

Prøvde nesten ett år, satt første forsøk med støtte. Prøver nå på nr to, er på pp 3 med støtte, ikke gravid enda

Back
Topp