Progesteronnivå dag 21

Ønskerbaby

September 2013<3
Hei :) Lurer på om dere erfarne damer kan hjelpe meg. Fikk svar på blodprøve tatt på dag 21 i syklus, og siden min gyn ikke har telefontid om fredagene så spør jeg her i håp om å bli litt klokere før på mandag :p

Jeg hadde positiv ELtest på dag 18, og negativ igjen på dag 19. Resultat av bp på dag 21 var 15,6. Indikerer dette da at jeg har hatt eggløsning? Ble ikke klok av å google..

På forhånd tusen takk for svar :)

Hei :) Lurer på om dere erfarne damer kan hjelpe meg. Fikk svar på blodprøve tatt på dag 21 i syklus, og siden min gyn ikke har telefontid om fredagene så spør jeg her i håp om å bli litt klokere før på mandag :p

Jeg hadde positiv ELtest på dag 18, og negativ igjen på dag 19. Resultat av bp på dag 21 var 15,6. Indikerer dette da at jeg har hatt eggløsning? Ble ikke klok av å google..

På forhånd tusen takk for svar :)
Du har hatt eggløsning ved 15, men kan være at eggene er små. Mener at verdier over 20, oppimot 30 er å foretrekke.

Du har hatt eggløsning ved 15, men kan være at eggene er små. Mener at verdier over 20, oppimot 30 er å foretrekke.
Har det noe å si at eltestene ikke slo ut før på dag 18? at det har vært for tidlig? Jeg leste nemmelig på nett at testen burde taes etter 7 dager. har tatt en ny en i dag da.

Du har nok hatt EL :) Jeg og hadde EL på dag 18 sist og tok blodprøve på dag 21. Hadde lavere nivå enn normalt, men det var fordi blodprøven hadde blitt tatt for tidlig. Skal tas rundt 7 dager etter EL :)

Har det noe å si at eltestene ikke slo ut før på dag 18? at det har vært for tidlig? Jeg leste nemmelig på nett at testen burde taes etter 7 dager. har tatt en ny en i dag da.
De tar jo prøven som regel på dag 21. Men viss du fikk positiv eltest dag 18 er det jo stor sjanse du ikke hadde el før dag 20. Så da burde du fortelle dette og be om senere prøvetaking.

Ja, nå tok jeg samme blodprøve i dag, så da vil den forhåpentligvis vise et høyere nivå. Skal snakke med gyn på mandag, og høre om jeg evnt kan forskyve prøvene litt neste måned.

Progesteron har maksverdier 1 uke før menstruasjon (altså 7 dpo, som sagt ovenfor), skal da ligge mellom 19-79 nmol/l for å være innafor normalen. Hvis du hadde EL på dag 17 eller 18 og progesteron ble tatt på dag 21 (3-4 dpo) tyder dette på at EL har skjedd og at progesteron er stigende. I follikkelfasen (altså før EL) ligger progesteron på mellom 0,6-3,6 nmol/l, ganske mye lavere enn dine 15 :-)

Progesteron har maksverdier 1 uke før menstruasjon (altså 7 dpo, som sagt ovenfor), skal da ligge mellom 19-79 nmol/l for å være innafor normalen. Hvis du hadde EL på dag 17 eller 18 og progesteron ble tatt på dag 21 (3-4 dpo) tyder dette på at EL har skjedd og at progesteron er stigende. I follikkelfasen (altså før EL) ligger progesteron på mellom 0,6-3,6 nmol/l, ganske mye lavere enn dine 15 :)
Satser på at du har rett. Regner med jeg får svar på prøven som ble tatt på dag 25 i løpet av morgendagen/onsdagen :)

Back
Topp