Progesteronmangel, vanskelig å få tak i?!

Sykjerringafranord

Andre møte med forumet
Jeg fikk apoteket til å bestille meg 5 esker med cyclogest da de her oppe i nord ikke har inne. Nå får jeg beskjed om at det er vanskelig for hele landet å få tak i.. fler som plages med det? Og kan jeg evt bytte til lutinus? Noen som vet?

Sniker fra sent april. Jeg vet at det hat vært problemer med tilgang til Crinone, men kjente ikke til at det nå også gjaldt Cyclogest. Jeg går på begge to, men klinikken min hadde planlagt å sette meg på ren Cyclogest hvis jeg ikke fikk tak i Crinone. Så det skal være uproblematisk å bytte mellom, så lenge du får tilsvarende dose. I Oslo har det heldigvis ikke vært noe problem å få tak i.

Jeg fikk apoteket til å bestille meg 5 esker med cyclogest da de her oppe i nord ikke har inne. Nå får jeg beskjed om at det er vanskelig for hele landet å få tak i.. fler som plages med det? Og kan jeg evt bytte til lutinus? Noen som vet?
Sjekk med legen din, de vet hvilke medisiner man kan bytte på etc. Jeg går på Lutinus, og det har vært enkelt å få tak i i alle fall.

Jeg går på cyclogest og jeg får som regel tak i. Det er kun vitus som har det føler jeg. Både boots og Apotek 1 har aldri hatt når jeg har vært innom. Holder til i Trondheim :)

Og Be de sjekke resepten. Jeg fikk nemlig en resept på utgått produkt. Så jeg valgte bare en annen cyclogest. Søk opp på nettsiden og se. Cyclogest vagitorier er inne på 200 apotek 1 i Norge iallefall, men en annen type som heter 2care4 er de tomt for mange steder. Det er denne jeg har resept på. Jeg bestilte via nett og hentet i Apotek og da fikk jeg valget om en annen pakke. Akkurat som ved p piller når de tilbyr en annen billigere med likt virkestoff :)

Jeg sluttet på cyclogest i går, uke 5. Tror det er forskjellig fra person til person. Blir det krise, så har jeg litt over en pakke ekstra jeg tenkte jeg skulle levere inn, om noen trenger :)

Takk for svar alle sammen, fikk snakka med apoteket og de har bestilt inn slik at jeg har ut perioden :D Når slutter dere på progesterontilskudd?
Jeg skal gå til 10+6 denne gangen (gravid etter fryseforsøk i styrt syklus). Tidligere har jeg sluttet i uke 7 og ved positiv test, men ingen av de graviditetene gikk bra.

Jeg trapper ned fra uke 7-8 fra 2 til 1 og slutter ca 1-2 uker før ultralyd i uke 12. Lurer på om jeg slutta i uke 10 sist når jeg tok Lutinus. Er 6+1 nå

Kan jeg spørre hvorfor du sluttet så tidlig?
Jeg fikk beskjed om det av klinkikken.. jeg har i utgangspunktet ikke vanskeligheter med å bli gravid, men pga samboer som har klippet leder. Så ble gravid på normal syklus. Kanskje det har noe med det å gjøre, men nå ble jeg nesten litt bekymret

Back
Topp