Progesteronkrem- Noen med erfaring?

malihan

Flørter med forumet
Jeg har gått til en akupunktør en stund nå og hun anbefalte meg å bruke progesteronkrem da jeg har hatt to spontanaborter (og har problemer med å bli gravid..). Har valgt å ikke bruke det da vi skulle ha fryseforsøk forrige uke. Nå gikk jo det som kjent ikke særlig bra, så tenkte jeg kunne prøve det ut i påvente av neste ivf-forsøk over sommeren. Men lurer derfor på om noen har erfaring med denne kremen?

Jeg har brukt den i flere sykluser i tillegg til akupunktur men hjalp meg lite. Men så har min samboer litt nedsatt sædkvalitet også da...

Jeg har brukt den i flere sykluser i tillegg til akupunktur men hjalp meg lite. Men så har min samboer litt nedsatt sædkvalitet også da...
De har ikke funnet noe galt med noen av oss (foreløpig i alle fall...), så kan jo vere verdt det!? Hadde du noen bivirkninger?

Nei, merket ikke noe til kremen. Akkurat som body lotion. Skal smøres der huden er tynn (ansikt, hals, bryster, innsiden av lårene osv).

Jeg har gått mye til akupunktur det siste året, og i tillegg brukt progesteronkrem. Det har forlenget lutealfasen min, som er fasen mellom eggløsning og mens - det er viktig at denne er lang nok slik at egget rekker å feste seg. Min var for kort, 9-10 dager tror jeg den var.
Det er veldig viktig å bruke progesteronkremen riktig. Hvis man bruker den fordi man ønsker å bli gravid, så skal den tas fra etter at eggløsningen er over (2-3 dager etter EL), til dag 26 (eller ca. 2 dager før man forventer mens). Det er iallfall den fremgangsmåten jeg har fått av akupunktøren, men dette varierer sikkert - så spør for å være sikker!
Jeg tok den feil en gang, og da ble syklusen helt forstyrret - og mensen ble utsatt..

Men vi er dessverre ikke blitt gravide enda..

Back
Topp