Progesteron

Lille91

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Skuddårsspirene 2024
Leser i forskjellige forum det med slutte på Progesteron.
Jeg fikk beskjed om og slutte 7+6, men etter tul på Fertilitetsklinikken nå igår Fredag sa legen jeg kunne ta ut helga - altså tom 8+1.

Leser i andre tråder at noen tar til både 10 og 13 uker, hvorfor er det så forskjellig tro?
Og noen trapper ned mens andre bråslutter… jeg blir så i tvil :laughing001

De som har styrt syklus må gå på det frem til morkaken tar over, da de ikke har egen produksjon :) derfor må de gå det lengre enn andre. Har inntrykk av at ved naturlig syklus gjøres det mye forskjellig ja. Jeg har alltid fått beskjed å gå på progesteron frem til testdato hos st Olavs og spiren, hos medicus til etter en eventuelt tul. Det bunner kanskje mest i at progesteron bare kan hjelpe, ikke skade.

Jeg sluttet uke 10 med styrt syklus, og uke 4+2 i naturlig syklus. Gikk bra å stoppe da begge gangene. :)

Da har man gått på det så lenge som man "må", også er det vel noen steder som har retningslinjer om enda lengre "just in case"..?

De som har styrt syklus må gå på det frem til morkaken tar over, da de ikke har egen produksjon :) derfor må de gå det lengre enn andre. Har inntrykk av at ved naturlig syklus gjøres det mye forskjellig ja. Jeg har alltid fått beskjed å gå på progesteron frem til testdato hos st Olavs og spiren, hos medicus til etter en eventuelt tul. Det bunner kanskje mest i at progesteron bare kan hjelpe, ikke skade.

Ja mulig det! Jeg hadde fryseforsøk i naturlig syklus denne gangen :-)
Har gledet meg i 8 uker til og bli ferdig med lutinus og nå når dagen endelig er her gjør det meg stressa og slutte :laughing001

Jeg skulle slutte 4+2 i naturlig(skrev feil først) men allerede da visste vi at det ble spontanabort igjen pga lav hcg.
I styrt skal jeg gå på det til uke 10 denne gangen. sist skulle jeg vel slutte i uke 8-9 eller noe sånt. Men jeg brukte ihvertfall opp det jeg hadde.

Last edited:
Back
Topp