Progesteron type og bivirkning?

Cowgirl

Forumet er livet
Vi som prøver :)
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Jeg tok Duohaston forrige pp og ble veldig deprimert! Nå er el over og jeg skal starte på nye med duphaston. Men jeg er veldig redd for å bli deprimert igjen:sorry: det var så fælt sist, og om det klaffer så skal jeg ta den til uke 7. Skal jeg være deprimert så lenge??

Er det noe for seg å bytte type progesteron, eller er det selve progesteronen som gjør meg så deprimert?

Hvilken erfaring har dere med de ulike typene progesteron?

Jeg tok Duohaston forrige pp og ble veldig deprimert! Nå er el over og jeg skal starte på nye med duphaston. Men jeg er veldig redd for å bli deprimert igjen:sorry: det var så fælt sist, og om det klaffer så skal jeg ta den til uke 7. Skal jeg være deprimert så lenge??

Er det noe for seg å bytte type progesteron, eller er det selve progesteronen som gjør meg så deprimert?

Jeg tar utrogestan, ingen bivirkninger som jeg vet om. Har tatt de en god del sykluser :)
Har også tatt cykoglest, men måtte stoppe med de. Fikk masse migrene av de og voldsomme hetetokter.

Jeg bruker Cyclogest. Eneste bivirkning det har på meg, er forstoppelse.
Tror det er veldig individuelt hvordan man reagerer på progesteron. :bored:

Jeg tar utrogestan, ingen bivirkninger som jeg vet om. Har tatt de en god del sykluser :)
Har også tatt cykoglest, men måtte stoppe med de. Fikk masse migrene av de og voldsomme hetetokter.
Jeg bruker Cyclogest. Eneste bivirkning det har på meg, er forstoppelse.
Tror det er veldig individuelt hvordan man reagerer på progesteron. :bored:
Det ser ut som det er veldig individuelt hvordan man reagerer, ja. :bored:
Jeg tror jeg prøver meg på disse, og hvis jeg blir deprimert igjen så bør jeg kanskje prøve en annen type. Kanskje det hjelper :confused005

Brukte Utrogestan, hadde ingen bivirkninger.

Jeg brukte Lutinus fra positiv test til uke 13 ca :) hadde ikke noe særlig bivirkning uten om utflod

Jeg tar også Duphaston og merker ingenting (annet enn veldig ømme pupper). Det er jo progesteron som gir pms symptomer er det ikke? Så er det kanskje ikke så rart med samme type bivirkninger? Håper du slipper å føle deg deprimert denne gangen ❤️

Jeg brukte crinone frem til i går 11+6:)
Har vel hatt en del forsterket graviditetssymptomer, men har kommet meg i gjennom det.

Brukte Utrogestan, hadde ingen bivirkninger.
Jeg brukte Lutinus fra positiv test til uke 13 ca :) hadde ikke noe særlig bivirkning uten om utflod
Jeg tar også Duphaston og merker ingenting (annet enn veldig ømme pupper). Det er jo progesteron som gir pms symptomer er det ikke? Så er det kanskje ikke så rart med samme type bivirkninger? Håper du slipper å føle deg deprimert denne gangen ❤️
Jeg brukte crinone frem til i går 11+6:)
Har vel hatt en del forsterket graviditetssymptomer, men har kommet meg i gjennom det.

Så godt å se at dere ikke har opplevd så mye symptomer, annet enn gravidsymptomer :love017
Det gir meg håp om at kroppen min overreagerte sist, og at jeg denne gang kanskje ikke merker noe annet enn ømme pupper, murringer osv :smiley-angelic001❤️

Så godt å se at dere ikke har opplevd så mye symptomer, annet enn gravidsymptomer :love017
Det gir meg håp om at kroppen min overreagerte sist, og at jeg denne gang kanskje ikke merker noe annet enn ømme pupper, murringer osv :smiley-angelic001❤️
Det skal sies at jeg har hatt fryktelig mye ubehag og vondt i magen alle disse ukene, som har gjort meg veldig bekymra. Men jordmor har betrygget meg på at det bare er bivirkninger. Så nå får vi se da hvordan kroppen er når alt av tilsatt progesteron forsvinner ut av kroppen.

Det skal sies at jeg har hatt fryktelig mye ubehag og vondt i magen alle disse ukene, som har gjort meg veldig bekymra. Men jordmor har betrygget meg på at det bare er bivirkninger. Så nå får vi se da hvordan kroppen er når alt av tilsatt progesteron forsvinner ut av kroppen.
Så kjedelig med så mye ubehag og smerter, det gir jo bekymring❤️ håper det forsvinner sammen med tilsatt progesteron, jordmor vet nok hva hun snakker om :love017

Har prøvd cyclogest og prolutex. Prolutex får jeg absolutt ingen bivirkninger av annet enn sår hud på magen ettersom det er injeksjon. Cyclogest tåler jeg én dose av, men psyken min tåler den dårlig. Tar jeg dobbel dose cyclogest får jeg noe som minner om kraftig soppinfeksjon. Pr nå tar jeg cyclogest 1 tablett vaginalt og 1 tablett rektalt daglig. Da får jeg ikke vondt lokalt, men som sagt humøret er negative Nancy som bare gråter.

Byttet denne runden pga økonomi, prolutex er mye dyrere enn cyclogest.

Jeg hater hva progesteron gjør med humøret mitt. Skjønner følelsen din.

Cyclogest, ble helt syyykt trøtt. Sånn typ «jeg tror ikke jeg overlever dagen» trøtt o_O Men ikke noe annet. Var nok en kombinasjon av medisin og at jeg er gravid. Fortsatt trøtt, men sluttet med den intense trøttheten da jeg sluttet uke 9

Har brukt lutinus et par ganger, blir veldig søvnig og sulten de første dagene. Etter det ingen bivirkninger. Men man må bruke bind...

Har prøvd cyclogest og prolutex. Prolutex får jeg absolutt ingen bivirkninger av annet enn sår hud på magen ettersom det er injeksjon. Cyclogest tåler jeg én dose av, men psyken min tåler den dårlig. Tar jeg dobbel dose cyclogest får jeg noe som minner om kraftig soppinfeksjon. Pr nå tar jeg cyclogest 1 tablett vaginalt og 1 tablett rektalt daglig. Da får jeg ikke vondt lokalt, men som sagt humøret er negative Nancy som bare gråter.

Byttet denne runden pga økonomi, prolutex er mye dyrere enn cyclogest.

Jeg hater hva progesteron gjør med humøret mitt. Skjønner følelsen din.
JA! Akkurat slik, bare gråter! Kunne ikke vise meg ute blant folk for tårene bare trillet! Helt forferdelig!

Nå er jeg på dag 4, og til nå går det veldig fint xxx

Synd den koster så mye den du liker best :bag:

Hei!
Skriver for første gang her. Hadde innsett for få dager siden, og begynte på utrogestan. Har hatt skikkelig ømme bryster og stikninger/stramming i magen. I går fikk jeg ett intens stikk i ryggen helt plutselig som gikk over etter noen sekunder. Er dette symptomer på medisinen eller kan jeg ha tegn så tidlig? Har dere opplevd dette?

Back
Topp