progesteron og spotting før mens…

Vigoi8

Blir kjent med forumet
Har lest flere steder at spotting før mens kan ha sammenheng med progesteron-mangel? Ifølge alt av tester hos gynekologen min mener hun at alt av prøver er normalt. Jeg spotter i 7-3 dager før mens, gynekologen sier dette ikke er unormalt når man ikke går på prevensjon. (utrolig kjedelig, som man har mensen i nesten to uker). Men har merka nå som jeg har prøvd wildyam i to perioder mellom eggløsning og mensen spotter jeg mindre/færre dager før mens. Noen som har erfarling med dette?

Gjør det samme selv. Tok noe som jeg ikke husker navnet på og da spotta jeg litt mindre faktisk. Nå er ikke jeg prøver lenger da, men fortsatt irriterende at «mensen» varer så lenge hver måned.

Slutta på prevensjon i Juni 2020 etter eg opererte vekk ein svulst på leveren(som mest sannsynlig kom av langvarig p-pillebruk) og når eg då fekk mens igjen spotta eg fleire daga før mens...blei gravid I April i år(første prøveperiode) spotta likevel, den gang heilt fra 2 daga ette eggløsning fram til dagen eg skulle hatt mens...er nå 19 uker på vei..så for min del hadde ikkje spotting innvirkning på fertilitet hvertfall....

Ja, det det er så irriterende. Jeg spotter i fire-fem-seks dager før mensen, som igjen varer fem dager :wacky: Med sykluser på ca 24-25 dager blir det to uker uten blødninger imellom. Kjempeslitsomt. Denne syklusen tar jeg B6 for å se om det kan hjelpe, og håper det også kan hjelpe en spire med å klore seg fast. Skal også å ta blodprøver for å måle progesteron på mandag. Om progesteronet ser bra ut og jeg ikke får noe utskrevet kommer jeg sikkert til å forsøke wild yam jeg og:)

Ja, det det er så irriterende. Jeg spotter i fire-fem-seks dager før mensen, som igjen varer fem dager :wacky: Med sykluser på ca 24-25 dager blir det to uker uten blødninger imellom. Kjempeslitsomt. Denne syklusen tar jeg B6 for å se om det kan hjelpe, og håper det også kan hjelpe en spire med å klore seg fast. Skal også å ta blodprøver for å måle progesteron på mandag. Om progesteronet ser bra ut og jeg ikke får noe utskrevet kommer jeg sikkert til å forsøke wild yam jeg og:)
Hvordan gikk det med progesteronprøven?

Hvordan gikk det med progesteronprøven?

Åh! Den var på 48, mens referanseområde er alt over 15! Så det var jo et godt resultat etter hva jeg kan skjønne, da.. litt godt å vite, men også litt kjedelig, haha, for da får jeg sikkert ikke noe støtte. Begynte likevel å spotte idag, 8dpo, CD23, tross det resultatet. Det er jo litt rart, eller? Bedre enn tidligere da jeg har begynt å spotte 6dpo, men er jo så plagsomt.. og om det ikke kommer av progesteronmangel, hva kommer det av da? Blir spennende å se hvilken syklusdag TR kommer :yuck:

Åh! Den var på 48, mens referanseområde er alt over 15! Så det var jo et godt resultat etter hva jeg kan skjønne, da.. litt godt å vite, men også litt kjedelig, haha, for da får jeg sikkert ikke noe støtte. Begynte likevel å spotte idag, 8dpo, CD23, tross det resultatet. Det er jo litt rart, eller? Bedre enn tidligere da jeg har begynt å spotte 6dpo, men er jo så plagsomt.. og om det ikke kommer av progesteronmangel, hva kommer det av da? Blir spennende å se hvilken syklusdag TR kommer :yuck:
Spotting er så ergerlig! Bra det ikke er noe galt med progesteronet, men skjønner godt frustrasjonen over at det ikke var en enkel quick fix!

Back
Topp