Progesteron og blodfortynnende: lege eller gynekolog?

ABH1997

Andre møte med forumet
Har nå hatt 2 SA og 1 EX.U, og begynner å bli veldig sliten og bekymret for at ting aldri skal gå for vår del. Er 20 år, og mangler en eggleder pga ex.u i oktober. Nå har jeg hatt min andre SA, og kjenner at dette ikke er noe jeg orker å gå gjennom enda en gang. Har derfor lyst å snakke med noen om å begynne på progesteron og blodfortynnende ved neste svangerskap, men vet ikke om jeg burde snakke med fastlege eller en gynekolog? Hvem tror dere det vil være best å snakke med? Er så redd for at legen kommer til å si nei, pga mangel på kunnskap og erfaring rundt svangerskap. Har jo ikke hatt 3 SA så jeg får heller ikke utredning enda, men det begynner virkelig å slite på både kropp og psyke dette her..

(Sniker)

Legen må henvise deg til gynekolog, men trenger ikke vite hva det dreier seg om utover en samtale/undersøkelse.
(Med mindre du går privat da, og skipper legen.)

Så må du utredes, og vil få hjelp. :)

Du trenger forøvrig ikke ha tre aborter før du får hjelp, de ser an saken din, og å ha fjernet eggleder pga svangerskap utenfor livmoren "teller" mye. Jeg fikk utredning før vi engang hadde begynt å prøve, pga manglende, og deretter særdeles ujevn syklus over et år etter slutt på p-piller.
De vet forøvrig heller ikke hvor mange aborter du har hatt, og du er jo absolutt i en situasjon der du med god samvittighet kan dra en hvit løgn om nødvendig, dog jeg tviler på at det vil være nødvendig.

(Sniker)

Legen må henvise deg til gynekolog, men trenger ikke vite hva det dreier seg om utover en samtale/undersøkelse.
(Med mindre du går privat da, og skipper legen.)

Så må du utredes, og vil få hjelp. :)

Har hørt om mange som har fått dette uten å få utredning, da det ikke er skadelig for verken mor eller forster. Hadde håpet å slippe å gå glipp av verdifulle prøveperioder for å få utredning :/

Har hørt om mange som har fått dette uten å få utredning, da det ikke er skadelig for verken mor eller forster. Hadde håpet å slippe å gå glipp av verdifulle prøveperioder for å få utredning :/

Nei, men dette pluss aborter veier tungt. Og EXU er potensielt farlig for mor jo, med embryoet er jo ikke levedyktig da uansett.
Du går ikke glipp av noe prøving, dere kan prøve akkurat som før under utredningen. :)

Ville gått til gynekolog :)

Jeg har inntrykk av at det er veldig forskjellig utifra hvem man kommer til. Jeg ville prøvd å be fastlegen om henvisning til gynekolog eventuelt gå privat hvis du har mulighet til det.

Be om henvisning til gynekolog og snakk der. Alterntivt kan du gå privat, men det kan bli veldig dyrt. Lykke til

Back
Topp