Progesteron, når begynne?

M

Mesv92

Guest
Hei!
Har fått progesteron (cyclogest). Gyn sa jeg skulle begynne når jeg får proaktiv eggløsningtest. Men så leser jeg at mange begynner tre dager etter eggløsning. Fikk positiv el test i går og begynte da med den første vagitorien med cyclogest. Hva er egentlig riktig? Blir usikker.
 
Hei!
Har fått progesteron (cyclogest). Gyn sa jeg skulle begynne når jeg får proaktiv eggløsningtest. Men så leser jeg at mange begynner tre dager etter eggløsning. Fikk positiv el test i går og begynte da med den første vagitorien med cyclogest. Hva er egentlig riktig? Blir usikker.


Positiv eggløsningtest mener jeg. Ikke proaktiv. Hehe
 
Begynte 3 dager etter positiv test ved fryseforsøk i naturlig syklus. Ville ikke begynt før du er helt sikker på at el er overstått. Det er bedre å begynne litt senere enn litt for tidlig.
 
Jeg går på lutinus som også er progesteronstøtte. Vet ikke hva som er forskjellen på de to, men jeg fikk beskjed om å ta det etter sikker eggløsning. Fordi tar man det før, KAN det forsinke eggløsning. Jeg temper for å finne nøyaktig eggløsningsdag, og det tar 3 dager før appen setter kryss for at eggløsning har vært. Så derfor har jeg begynt ca 3 dager etter el.
 
Back
Topp