Progesteron 1 dpo

Det er ikke bare bare Bernt

Gift med forumet
Septembergull'17
Hei alle skjønne damer:)

Jeg tilhører ikke assistert befruktning, men jeg er alikevell ikke langt unna. Jeg går på Fertilitetssenteret, og har fått otrivelle og Progesteron /Crinone for denne syklus, vi skal søke om IVF så kjapt vi får svar på blodprøver osv som blir tatt i starten av neste syklus.

Mitt spørsmål til dere her inne; jeg tok HCG sprøyte på mandag 5/9 . Jeg fikk beskjed om å starte på Crinone/ Progesteron den 8/9 (idag) , men ut i fra FertilityFriend, så fikk jeg et temphopp i dag, så mest sannsynlig viser det at jeg hadde EL i går.

Er det ikke litt tidlig å starte på progesteron fra 1 dpo? :(
Jeg har jo tatt det når jeg stod opp i dag, men er så redd for at jeg tok det for tidlig. Selvom gyn sa jeg skulle sette i dag, så vet jeg ikke om han tenkte at EL skulle skje dagen etter HCGsprøyten, fordi det skjedde jo ikke -jeg fikk EL i går ut i fra tempen min.. Hmm.. Hva kan eventuelt skje hvis man setter progesteron 1 dpo? Jeg pleier alltid å ha et stort temp-hopp (til ca 36.6 celsius) dagen etter EL , altså 1 dpo. Men er temp-hoppet en garanti på at egget har sluppet? Håper bare ikke at progesteronet kan ødelegge for EL...

Her ser dere charten min fra FertilityFriend, jeg har lagt inn falske temp for i morgen og lørdag , slik at dere kan lettere se hva jeg prater om.
Skjermbilde 2016-09-08 kl. 12.23.55.png

Hoff.. Håper ikke dette innlegget ble veldig rotete, men håper jeg gjorde meg forstått..

Takk for alle som tar seg til til å svare <3

Så lenge el har vært er det bare å starte:)

:D Så kort og greit svar. Det var betryggende. Takk<3 Får bare håpe at EL har skjedd da :rolleyes:

En ting jeg har lurt på i forhold til det å tempe, er om NÅR eksakt egget slipper. Er det noen fasit på det? Når tempen hopper opp, eller gir et tydelig skift, er det fordi egget HAR sluppet og naturlig progesteron fra kroppen min øker min basale kroppstemperatur? :)

Er ikke noe ekspert, men mener å huske tempen stiger rett etter EL. Derfor passer ikke temping for prøvere som jakter på EL, men hjelper å bevise at man har EL i syklusene sine.

:D Så kort og greit svar. Det var betryggende. Takk<3 Får bare håpe at EL har skjedd da :rolleyes:

En ting jeg har lurt på i forhold til det å tempe, er om NÅR eksakt egget slipper. Er det noen fasit på det? Når tempen hopper opp, eller gir et tydelig skift, er det fordi egget HAR sluppet og naturlig progesteron fra kroppen min øker min basale kroppstemperatur? :)

Egget slipper den siste dagen med LAV tempratur, når tempen har steget er det egentlig for sent ;)

Back
Topp