Problemstilling besøk/mulig sykdom

Huleboer!

Juli 2013 og desember 2014❤
Juli13-jentene
Januarskatter 2015
VIP
Frøkna i huset er 15 mnd gammel og er stort sett aldri syk. Hun har hatt feber over 38 ved to anledninger hittil i livet, i dag er en av dem hvor den startet med 37,6 på formiddagen og har økt utover dagen og til kvelden var den 38,8. Hun har hatt dårligere matlyst i dag, men spist til alle måltidene sine og allmenntilstanden har egentlig vært super i hele dag. Dette er en unge som er glad i å sove, men i kveld har hun ikke fått det til. Hun fikk en paracet i 18 tiden og la seg i 18.30 tiden. Hun sovnet som hun pleier, men våknet etter ca 20 min... Og har mer eller mindre holdt på slik i hele kveld. Hun vil ikke være på fanget. Hun vil ikke bli strøket på. Hun vil ikke koses med, hun vil ikke ha mer melk. Hadde fortsatt feber i 22 tiden, og siden hun var så hysterisk gikk hun en pille til og tilbud om mer melk eller var det velling...?! Drakk litt, fikk fortsatt ikke sove. Nå har jeg ikke hørt noe på 20 minutter, altså siden Kl var 00.30. Men hun har altså holdt det gående i hele kveld.
I morgen venter vi besøk av svigerfamilien. Søsken, ungene til søsknene, foreldre og besteforeldre av hulerboermannen fordi han har bursdag. Ene fetteren er her allerede og har vært her siden torsdag, han er helt fin i formen. Er det innafor å la dem komme eller skal man avlyse? Jeg tror jo at problemet egentlig bare er at hun bikket overtrøtt og ikke klarte å finne roen(i det hele tatt!)
Hva hadde dere gjort?

Stakkar lita! Har ikke noe svar til men dytter den opp jeg

Uff da. Er hun bedre i dag? Og ble det besøk?
Takk som spør. Hun har fått brennkopper. Feberen var borte på dagen i dag og bare på 37,9 i kveld, allmanntilstanden sånn passe dårlig. I natt sov hun bare 20 minuttersøkter, det skjedde to ganger, hvis ikke var det mest våken eller noen få minutters dupper. Nå har hun vært stille i 45 min, men sov ikke da jeg gikk ut, så det blir en spennende kveld.
Ja, det ble besøk. Hyggelig, men utrolig slitsomt. Nå er mor utslitt. Og frøkna i magen bruker alle indre organer som en trampoline.

Får ikke håpe det da :(
Masse god bedring til hele gjengen ;)

Takk, snille! Dette er slitsomt for store og små. Det må jo være fælt å være liten og ikke klare å gjøre seg forstått.

Ja huff :(
Håper hun er bedre i morgen da og det bare går riktig vei nå.
Håper du får slappet av litt imellom og ;)

Ja huff :(
Håper hun er bedre i morgen da og det bare går riktig vei nå.
Håper du får slappet av litt imellom og ;)
Nå har hun nettopp vært våken i to timer. Nå har jeg lagt meg og skal ta en liten hvil, mens huleboermannen passer på litt. Så har jeg vakt resten av natten.

Uffda? Har hun store sår? Min lille fikk antibiotika. .. god bedring!
Store og store, hva er stort? Hun er jo så liten, men hele barten, rundt nesa, flere på haka og noen på leppa. Hun klør også i øynene uten at jeg ser at det er noe der. Hun klør også på bena og føttene uten at det er noe der. Hun spreller fælt pga det. Hun vil ikke bli kost med eller være på fanget. Hun finner ikke en god stilling fordi magen min begynner å bli så stor. Hun legger seg til og sove i senga og spretter opp etter 5 minutter og gråter. Roer seg ned om jeg er rask med å bare legge en hånd på henne... Og dette gjentar seg time etter time. Tilbyr melk og vann selvsagt siden hun er så mye våken.
Så man kan få antibiotika for dette når dem er så små? Kanskje ringe fastlegen i morgen da? Vi var bare på legevakta i dag, men det har blitt værre i ansiktet enn det var da vi var der for 12 timer siden.
Er det juli-13 ungen din som fikk det?

Nei, det var mellomste min som fikk da han var 20 mndr. Håper dere får litt søvn i natt!

Synes egentlig det høres mye ut jeg?
Googlet det litt nå, og det er ikke vanlig med penicilin før man har det flere steder på kroppen. Hun har det foreløbig bare lokalt rundt munn og nese og har mindre enn hva jeg har sett på bilder på Google... Vi får ta en avgjørelse på dette i morgen. Hadde sett for meg at huleboermannen drar på jobb, men vi bør vel kjøre han slik at vi har tilgang på bilen slik at vi får dratt til legen om vi må dit. Takk for innspill:) nå skal jeg se om jeg rekker å få meg et kvarter på øyet før alt starter igjen.

Back
Topp