Problemmer med svigermor

høstmammaen

Betatt av forumet
Hva hadde dere gjort i disse situasjonenen?

Bare vil høre om det er meg som overreagerer, eller om det virkelig er noe å tenke på..

Vi har stort selskap og svigermor og ungen vår sin tante og grandtante står bare å ser på gjestene uten å ville hilse, når jeg sier dere må hilse på min bror dere ikke har møtt sier de at de ikke tørr og om ikke jeg kan hente han, (alle de andre har de møtt før). Er ikke det merkelig oppførsel på vegne av min familie?

Videre sitter de tre damene sammen uten å snakke med noen fordi de mener min familie tidligere ikke har tatt intiativ til å snakke med de???

Og når de skal snakke med ungen vår som er hennes barnebarn tar hun han fra de andre gjestene og tar han heller med ut på p-plassen??? Riktignok for å ta litt luft i selskapet med 30 stk., men jeg synes det var veldig unehagelig , barnefaren sa det var helt greit, men mener svigermor kunne sagt ifra at hun skulle bare låne han litt, hun tok han faktisk bare rett fra venninen min og lekekameraten hans på gulvet.

Jeg er så lei av de sin merkelig oppførsel. Vet ikke hva jeg skal gjøre, for om jeg sier noe truer hun med å bryte kontakten eller ta livet sitt.

Herlighet, dette hørtes meget spesielt ut! Nå vet jeg ikke noenting om hvordan hun hadde reagert om du hadde sagt ifra, så det er jo sikkert ikke så veldig lett. Men hadde det vært meg, så hadde jeg nok satt foten ned, fortalt hva jeg hadde syns om oppførselen hennes og sagt at hun må skjerpe seg. Går jo ikke an for et voksent menneske å oppføre seg sånn!

Hvis de er veldig sjenert av seg syns jeg ikke det er kjempesært å be deg om å introdusere dem for broren din. Er ikke alle som er like komfortable med å ta initiativ til å snakke med nye mennesker. Jeg syns heller ikke det er krise at de holder seg for seg selv, så lenge de ikke er uhøflige mot folk som evt. prøver å komme i kontakt med dem. Det er jo deres eget tap tenker jeg.

Den siste situasjonen syns jeg derimot var VELDIG sær, og der skjønner jeg absolutt at du reagerer. Det er jo direkte frekt, og jeg syns også det er rart at du ikke skal kunne si det til henne (på en rolig og saklig måte) uten at hun skal gå fullstendig i fistel. Antar at hun har en del issues (basert på hva hun truer med), så håper for både hennes og deres del at hun får noen form for hjelp...

Back
Topp