Problemet med halebein

Camilla1995 ♛

Gift med forumet
Oktoberskattene 2015
Jeg har så store problemer med halebeinet mitt.
Jeg har en kontorjobb, og etter noen timer på rumpa kan jeg nesten ikke gå pga smerter i halebeinet. Det blir verre/bedre med forskjellige type stoler da, men har somregel vondt med alle, bare i forskjellig grad.
Jeg kan heller ikke ligge på ryggen på hardt underlag, da låser ALT seg.

Hva kan jeg gjøre? :( 2,5 år siden fødsel.

Be om henvisning til ortoped. Ikke en lett problemstilling med halebein. Det er mye ligamenter som styrer bekkenstabilitet festet til halebeinet. Noen får fjernet halebeinet pga store plager, men oftest er det store restplager forbundet med det også. Det går an å forsøke lett massasje av halebeinet (hanske og finger i rumpa), kur med smertestillende/betennelsesdempende medisiner, og injeksjon av lokalanestesi mot halebeinet, for å se at det virkelig er der problemene sitter, og ikke som en utstråling fra andre ryggplager.

Sitt på en badering eller er håndkle du kan rulle slik at det blir en O, så du får avlastet halebeinet litt. Be om heve/senkepult, så du kan stå litt innimellom.

Ønsker deg lykke til!

Har du tatt opp dette med fastlegen din?
Behandling hos enten kiropraktor eller lignende?

Eller som hun over skriver- henvisning direkte til ortoped.

Lykke til!

Be om henvisning til ortoped. Ikke en lett problemstilling med halebein. Det er mye ligamenter som styrer bekkenstabilitet festet til halebeinet. Noen får fjernet halebeinet pga store plager, men oftest er det store restplager forbundet med det også. Det går an å forsøke lett massasje av halebeinet (hanske og finger i rumpa), kur med smertestillende/betennelsesdempende medisiner, og injeksjon av lokalanestesi mot halebeinet, for å se at det virkelig er der problemene sitter, og ikke som en utstråling fra andre ryggplager.

Sitt på en badering eller er håndkle du kan rulle slik at det blir en O, så du får avlastet halebeinet litt. Be om heve/senkepult, så du kan stå litt innimellom.

Ønsker deg lykke til!
Jeg er 100% sikker på at det er halebeinet som er problemet, da jeg også får vondt av å presse mot der det ligger. Om jeg strammer rumpa kjenner jeg det også :(

Jeg kommer iiiikke til å la noen komme med en fing i rumpa, da lever jeg heller med dette :P

Ønsker deg lykke til!
Fant meg en tykk hettegenser på jobb å rulla sammen å satt meg på, det var digg!

Jeg har lignende problem, og det kommer av at jeg knekte halebeinet i min ungdom, og det grodde skjevt sammen igjen (sett på røntgen). Har også hørt om finger i rompa løsningen, men har ikke, og kommer ikke, til å prøve det. Jeg lever med det sånn, og har igrunnen ikke undersøkt så mye mer..

Jeg har lignende problem, og det kommer av at jeg knekte halebeinet i min ungdom, og det grodde skjevt sammen igjen (sett på røntgen). Har også hørt om finger i rompa løsningen, men har ikke, og kommer ikke, til å prøve det. Jeg lever med det sånn, og har igrunnen ikke undersøkt så mye mer..
Får man kanskje røntgen om man drar til legen å forklarer problemet?

Her er det 6 måneder etter fødsel og jeg har fortsatt veldig vondt. Jeg har også en jobb hvor jeg sitter mye, så er bekymret for hvordan det blir.

Følger!

Back
Topp