Problemer på natten *trenger tips*

EJ&AS

Gift med forumet
min sønn på 17 mnd har vært veldig plaget med søvn de siste mnd.
Han sover gjerne en stund og våkner å skriker intenst... Eller så sover han å bråvåkner mellim 3 og 5 å skriker å skriker til faren må stå opp.
Han kan skrike helt til man tar han, å vi venter gjerne for å håpe på at han sovner igjen men neida. Han skriker til alle er våken:/
Har prøvd e sjekke ut om det er sånn natteskrekk, om han er tørst eller om han kanskje har vært lagt for sent og dermed fått en dårlig søvnrytme. Men når vi har prøvd å omstille disse tingene har han forsatt vært hysterisk. Har jo forstått at han gjerne kan drømme, men til samme tid hver natt? og ofte flere ganger i døgnet?
Ørebetennelse har han heller ikke.

Men fikk litt vondt i meg da han i 5 tia i natt våknet å skrek Nei, nei, nei, nei, nei, nei - helt til faren tok han. ( jeg har babyen som jeg tar, å pappan tar storebror )
Men det er ikke enkelt for pappa å stå opp hver dag mellom 3 og 5 når  vi gjerne ikke kommer oss i seng før tidligst 23.00
Også tenker jeg det blir så slitsomt for storebror. Han sover en lur på dagen i barnehagen, men syns d er så trist at han skal måtte skrike hver gang han våkner. De gangene han også har våknet kl 07.00 da vi ska stå opp ( skjer svært sjeldent ) gråter han. Han kan rett å slett ikke våkne uten å gråte.?!
Hva kan d være, noen som har opplevd d samme?

*takk for at du leste*

Huff..ikke noe kjekt.  Har deseverre ingen tips å komme med. jenten  min hadde sånn natteskrekk,men da hjalp det ikke å ta henne opp eller trøste henne eller noen ting. Da skrek hun i 45 min i stekk uten at noe hjalp. Hun måtte komme seg ut av det selv. Hun var våken under skrikingen,men likevel ikke våken. For plutselig åknet hun og så seg rundt og sikkert lurte på hva som skjedde. Da jeg al henne igjen,så sovnet hun igjen.Men dette var ikke hver natt heller.

aner ikke men håper noen har noe gode råd

vi har også litt av det samme problemet. i tillegg etter han har skriki og fått smokken noen ganger så våkner han helt og kan ligge å prat i opptil 2 timer. og dette er hver natt.[&o] er så trøtt og sliten for tiden og vi vet heller ikke hva vi skal gjøre.
har dermed ingen gode råd som du egentlig var ute etter[8D]

Back
Topp