Problemer med søvn

Mammaentilsnart5

Andre møte med forumet
Hei.

Er det flere enn meg som egentlig er sykt trøtte men som sliter med å sovne om dagen? Noen dager sover jeg helt fint, mens andre netter bare dupper jeg av eller sovner lite / ingenting/ eller svært dårlig..
Kan ikke huske dette fra tidligere svangerskap.
Vanskelig når man skal opp på jobb om morgenen :P

Ja! Kan ligge lenge før jeg sovner, utrolig irriterende. Tidligere svangerskap har det vært pga plager, men nå virker det som søvnen rett og slett holder litt tilbake.

Her er det en del våkentid på natt pga minstemann, så er somregel veldig trøtt, men søvnen lar vente på seg.

Jeg våkner, og får ikke til å sovne igjen! Finner ingen gode posisjoner å ligge i heller! Blææh.. lillemor står opp litt over 5, så da er det morgen.. tror det stresser meg litt og, for MÅ sove mer før hun våkner, men klarer ikke! :hungover:

Ja! Kan ligge lenge før jeg sovner, utrolig irriterende. Tidligere svangerskap har det vært pga plager, men nå virker det som søvnen rett og slett holder litt tilbake.

Her er det en del våkentid på natt pga minstemann, så er somregel veldig trøtt, men søvnen lar vente på seg.
Huff.. Kjedelig det der. Eneste man kan trøste seg med er at dette er stort sett bare en liten periode og at det går over. Men veldig slitsomt når man skal opp på jobb om morgenen og fungere resten av dagen :nailbiting:

Jeg våkner, og får ikke til å sovne igjen! Finner ingen gode posisjoner å ligge i heller! Blææh.. lillemor står opp litt over 5, så da er det morgen.. tror det stresser meg litt og, for MÅ sove mer før hun våkner, men klarer ikke!
Har samme problem. Ligger og vrir meg og vrir meg og får ikke sove :P Ja det at du vet du snart må opp er nok absolutt en medvirkende faktor. Her er det ikke noen småbarn som skyldes at jeg må opp, men jobb. Ligger stort sett og tenker at nå er det to timer til jeg må opp og nå må jeg sove litt, men det gjør det bare vondt verre. Her har jeg også døgnville tenåringer i hus (sommerferie) som til tross for at de ikke bråker så mye, så hører jeg dem hele tiden likevel :arghh:

Ja merker også at dette har vært en tendens i alle graviditetene. Sovner fort, men våkner midt på natten og sliter med å sove igjen

Jeg er på endte uken med lite til null søvn og det er rett før det rabler for meg. Klarer bare ikke sovne og ligger trøtt, men samtidig lys våken store deler av natten. Utrolig slitsomt og kan ikke huske å ha hatt det sånn før noen gang. Må vel være hormonelt?

Jeg er på endte uken med lite til null søvn og det er rett før det rabler for meg. Klarer bare ikke sovne og ligger trøtt, men samtidig lys våken store deler av natten. Utrolig slitsomt og kan ikke huske å ha hatt det sånn før noen gang. Må vel være hormonelt?
Å nei så kjedelig :( Ja, jeg tenker også at dette er noe hormelt. Utrolig slitsomt med lite til ingen søvn, men en liten trøst å vite at det ikke bare er meg. Fungerer liksom ikke 100% på hverken jobb eller hjemmebane når søvnmangelen pågår.

Jeg sover gjennom hele natten. Men merker jeg blir trøtt på kvelden. Og vil gjerne legge meg rundt 10. Av og til dupper jeg av litt i 7-8 tia på kvelden

Jeg våkner hver natt i 3-4-5 tiden! Må opp å gå, drikke litt, gå på do. Utrolig slitsomt. Akkurat nå har jeg ferie, men gruer meg til neste uke og jobb!

Hei.

Er det flere enn meg som egentlig er sykt trøtte men som sliter med å sovne om dagen? Noen dager sover jeg helt fint, mens andre netter bare dupper jeg av eller sovner lite / ingenting/ eller svært dårlig..
Kan ikke huske dette fra tidligere svangerskap.
Vanskelig når man skal opp på jobb om morgenen :p
Jeg har hatt det slik i hele svangerskapet... Veldig fristende!! Jeg har netter hvor jeg bare sover 3-4 timer... Jeg prøve å holde ut og ikke sove noe på dagtid.. Så kan jeg ha noen mer ok netter, men har uansett veldig urolig søvn. Jeg vet at søvnen uansett blir dårlig i 3. semester. Så hvorfor kan ikkje vi bare få sove godt nå når vi faktisk kan??

Jeg sover dårlig om natten og har de siste dagene vært plaget av trykk og smerte rett under brystet. Jeg er uke 17+3 nå, noen andre som har hatt det samme? Er litt bekymret fordi det gjør så vondt, det kjennes ut som hold du får etter du har trent.

Ikke meg akkurat nå, men husk at man kan bli helt eller delvis sykemeldt for dette også :) får man ikke sove så man ikke klarer å prestere/tør kjøre bil så er det lurt å ta med lege :)

Jeg sover dårlig om natten og har de siste dagene vært plaget av trykk og smerte rett under brystet. Jeg er uke 17+3 nå, noen andre som har hatt det samme? Er litt bekymret fordi det gjør så vondt, det kjennes ut som hold du får etter du har trent.
Kan høres ut som magesyre? Isåfall kan du få skrevet ut syredempende av legen. Det er en grunn til at de kaller det "heartburn" på engelsk, det kan være skikkelig ubehagelig. Spesielt når man ligger!

Kan høres ut som magesyre? Isåfall kan du få skrevet ut syredempende av legen. Det er en grunn til at de kaller det "heartburn" på engelsk, det kan være skikkelig ubehagelig. Spesielt når man ligger!
Hei tusen takk får svar, om det er like ille i morgen så drar jeg til legen, ikke noe godt.

Hei tusen takk får svar, om det er like ille i morgen så drar jeg til legen, ikke noe godt.
Håper du får hjelp hos legen. Vet også at en skal vær obs på smerter i epigastriet, ved ribbeina. Det kan vel være en sammenheng med galleproblemer som noen gravide får, og preeklampsi (svangerskapsforgiftning).

Back
Topp