Problemer med legging

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Hvordan er deres babyer for tiden?
Jeg skal ikke klage, for vi har vært grisebortskjemt med en frøken som aldri har trengt å bli matet eller vugget i søvn. Rett over i vugga og ikke hørt et knyst før neste dag.

Nå har hun blitt så aktiv at hun står i vugga med sengekanten rett under magen. Det er rett før hun tipper over. Jeg kan ikke snu meg i to sekunder før hun står oppreist. Om morgenen våkner jeg til at hun står i vugga og kikker og prøver desperat å klatre over til meg i febrilsk latterkrampe. I går måtte vi sette bort vugga og ta inn sprinkelsenga så hun ikke skal klare å krabbe over. Det tok TOOO timer å legge henne!!! Hun bare lo, krabba rundt og reiste seg opp. Dro i gardiner og ledninger til babycallkamera som hang ved siden av senga. I tillegg våknet hun kl 02.00 og holdt det gående til kl 03.00 med latteranfall. Tilslutt måtte jeg hente vugga igjen og da sovnet hun etterhvert, men våknet fortsatt til en baby som slo meg på rumpa til jeg våkna. Vet snart ikke hva jeg skal gjøre :eek:

Lurer på å snart kjøpe en sovepose med klemmer så hun ikke får reist seg opp, men føler det er så fælt å på en måte binde henne fast også.. Mens det er jo selvfølgelig bedre enn å våkne til et dunk om morgenen av en baby som detter i bakken. Jeg har prøvd å holde henne fast til hun sovner men da ligger hun å slår og klyper meg i armen.

Noen tips??
 
Kjøp brio sine vuggebein til sprinkelsenga?:)
 
Kjøp brio sine vuggebein til sprinkelsenga?:)

Vuggebein? Er det for å kunne vugge henne i søvn? :) det har vi ikke behov for, for har aldri trengt å vugge henne i søvn, problemet er at sprinkelsenga er stor i forhold til vugga så hun syns det er skikkelig festlig å krabbe rundt i hele. I vugga har hun ikke så mye plass. Jeg skulle hatt noe som holdt henne nede men er så usikker på sovepose med sele så ville gjerne høre deres meninger ;)
 
Vuggebein? Er det for å kunne vugge henne i søvn? :) det har vi ikke behov for, for har aldri trengt å vugge henne i søvn, problemet er at sprinkelsenga er stor i forhold til vugga så hun syns det er skikkelig festlig å krabbe rundt i hele. I vugga har hun ikke så mye plass. Jeg skulle hatt noe som holdt henne nede men er så usikker på sovepose med sele så ville gjerne høre deres meninger ;)
Hva med å fylle sprinkelsenga så den blir mindre? Vi kjøpte en sånn slange sengekant, men jeg brukte den i stedet opp og ned på ene siden for å minske plassen.
Syns kanskje sele høres litt drastisk ut:eek: men vet hvordan det er å bli desperat etter å få til noe:)
 
Hva med å fylle sprinkelsenga så den blir mindre? Vi kjøpte en sånn slange sengekant, men jeg brukte den i stedet opp og ned på ene siden for å minske plassen.
Syns kanskje sele høres litt drastisk ut:eek: men vet hvordan det er å bli desperat etter å få til noe:)

Jeg har prøvd det også! :eek: hun klarer å dra bort hele slangen og kaste den over kanten. Åssen er det mulig??? I tillegg tråkker hun på den så hun snubler og skaller hodet i kanten. Herregud altså :(
 
Høres ut som ungen er klar for eget rom? Kanskje hun roer seg der?
 
Høres ut som ungen er klar for eget rom? Kanskje hun roer seg der?

Aner ikke :( tror egentlig ikke det heller, for hun våkner aldri av oss når vi går å legger oss, jeg måtte jo allikevel sitte inne på rommet hennes og ventet til hun sovnet, og det er da hun shower.. Hun gjør jo det samme i lekegrinda på dagen, reiser seg med en gang, så hun hadde nok gjort det på eget soverom også. Problemet er at hu bare reiser seg istedet for å sove. Lurer på hvor lenge hun gidder å holde på sånn :p
 
Her er det urolige kvelder for tiden. Sparker med beina, snur seg rundt og rundt, gliser og ler, gråter... Alt på en gang :p prøver å holde meg rolig, men det er ikke lett! Heldigvis er han ikke oppe på kanten enda. Føler ikke det er noe som hjelper, egentlig. Sovner til slutt av utmattelse.
 
Jeg har prøvd det også! :eek: hun klarer å dra bort hele slangen og kaste den over kanten. Åssen er det mulig??? I tillegg tråkker hun på den så hun snubler og skaller hodet i kanten. Herregud altså :(
Kanskje hun ikke er trøtt nok??
 
Her er det urolige kvelder for tiden. Sparker med beina, snur seg rundt og rundt, gliser og ler, gråter... Alt på en gang :p prøver å holde meg rolig, men det er ikke lett! Heldigvis er han ikke oppe på kanten enda. Føler ikke det er noe som hjelper, egentlig. Sovner til slutt av utmattelse.

Uff ja, det er kanskje alderen for det :(
De er noen troll noen ganger :p
 
Her har vi også dager der hun snur seg rundt på magen og krabber i senga. Reiser seg ikke opp enda, men det er allikevel mye baluba :eek:

Er ikke hver dag da, syns dette skjer de dagene det har skjedd litt mye ila. dagen og hun muligens er litt overstimulert...

Hva med å legge henne i sovepose uten å feste henne først og se om det hjelper? Hun kommer seg kanskje ikke så mye rundt og opp på beina da?
 
Her har vi også dager der hun snur seg rundt på magen og krabber i senga. Reiser seg ikke opp enda, men det er allikevel mye baluba :eek:

Er ikke hver dag da, syns dette skjer de dagene det har skjedd litt mye ila. dagen og hun muligens er litt overstimulert...

Hva med å legge henne i sovepose uten å feste henne først og se om det hjelper? Hun kommer seg kanskje ikke så mye rundt og opp på beina da?

Uff, "godt" å høre at det ikke bare er oss :p ja, det er kanskje sammenheng med mye som skjer i løpet av dagen, det har jeg ikke tenkt på :)

Problemet er at hun har sovepose :( se på det her.. Her står hun i soveposen sin og ler.. ImageUploadedByBV Forum1437898302.886515.jpg

Skal sies at jeg løp rundt når jeg var 8 mnd .. Er stygt redd hun er lik meg her :eek: klarer ikke holde tritt med den frøkna her snart!! Hun er jo så rask!!
 
Uff, "godt" å høre at det ikke bare er oss :p ja, det er kanskje sammenheng med mye som skjer i løpet av dagen, det har jeg ikke tenkt på :)

Problemet er at hun har sovepose :( se på det her.. Her står hun i soveposen sin og ler.. Vis vedlegget 127796

Skal sies at jeg løp rundt når jeg var 8 mnd .. Er stygt redd hun er lik meg her :eek: klarer ikke holde tritt med den frøkna her snart!! Hun er jo så rask!!
Uff, da er det jo litt verre hvis hun faktisk allerede bruker sovepose :(

Jeg vet det er noen som er veldig imot dette med å "binde" dem fast, men har et vennepar som brukte dette med stor suksess.

Det er nok muligens bare en fase som flere sier over her, men hvis du ikke har lyst til å vente i spenning på når det går over så går det jo an å prøve? En har jo ikke lyst til å våkne av at hun dundrer i gulvet som du sier...
 
Uff, da er det jo litt verre hvis hun faktisk allerede bruker sovepose :(

Jeg vet det er noen som er veldig imot dette med å "binde" dem fast, men har et vennepar som brukte dette med stor suksess.

Det er nok muligens bare en fase som flere sier over her, men hvis du ikke har lyst til å vente i spenning på når det går over så går det jo an å prøve? En har jo ikke lyst til å våkne av at hun dundrer i gulvet som du sier...

Så godt å høre :)
Jeg også tenker at sovepose er litt drastisk, men skjønner egentlig babyen forskjell på å bli holdt nede enn å sove i en sovepose som holder henne nede? Det er jo det jeg gjør.. Må jo holde henne nede.. Får neste bare se det an :)
 
Så søt og glad for at hun kan selv :D Vet ikke helt hva som er lurt å gjøre jeg. Det kanskje går seg til igjen?
 
Uff, "godt" å høre at det ikke bare er oss :p ja, det er kanskje sammenheng med mye som skjer i løpet av dagen, det har jeg ikke tenkt på :)

Problemet er at hun har sovepose :( se på det her.. Her står hun i soveposen sin og ler.. Vis vedlegget 127796

Skal sies at jeg løp rundt når jeg var 8 mnd .. Er stygt redd hun er lik meg her :eek: klarer ikke holde tritt med den frøkna her snart!! Hun er jo så rask!!
Haha, for en søting:D her er det like dann, reiser seg ikke opp enda, men jeg driver å avvender vugging på armen for at hu skal sovne.. Hu snur seg 1000ganger, spytter ut smokken, står i krabbestilling, gråter litt.. Jeeez, for en tålmodighetsprøve! :/
 
Så godt å høre :)
Jeg også tenker at sovepose er litt drastisk, men skjønner egentlig babyen forskjell på å bli holdt nede enn å sove i en sovepose som holder henne nede? Det er jo det jeg gjør.. Må jo holde henne nede.. Får neste bare se det an :)

Vi skal teste sovepose med stropper her.. Ser ikke forskjellen mellom det og at de ha seler på i vogn?
 
Back
Topp