Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, nå ser det ut som at jeg faktisk også har fått byttet helsestasjon (jeg ringte bort til en som heller ikke er så langt unna, og forklarte rett å slett alt som hadde skjedd). Men jeg velger fremdeles å ta en time med min gamle helsesøster for å være ærlig og forklare hvorfor jeg bytter.
Det første som slår meg er at du kanskje tror hun er negativt innstilt fordi hun vet om dette med psykolog osv. Hun gjør jobben sin og det er bra at de følger godt opp og samarbeider med jordmor om info som kan være viktig. Derfor vil du merke at hun stiller spm vedrørende dette. Hun er ikke nødvendigvis negativt til deg, hun bare følger opp. Tenk på de barna som ikke har det bra og så viktig at helsesøstre følger med. Et sånt spm ang gråt ved avkledning ser jeg ikke noe galt i - men du er overnervøs for å gjøre noe feil når hun ser deg. Noe alle i en sånn situasjon ville vært - ikke noe koselig å føle at man blir "holdt øye med". Altså det er jo bare å vise hvilken god mor du er. Du kan bytte om du vil. Ang det med amming og mme - applaus til deg som stod på ditt!!Du virker som en mor som stoler på at du selv vet hva som er best. Så hva kan hs si og gjøre liksom? Ingenting... Bare hev deg over det og vis at dette kan du
du er tøff som konfronterer henne! Lykke til !
Enig i dette. Helsesøsters jobb er først å fremst å sikre at barnet har det bra, deretter mammaen.Det første som slår meg er at du kanskje tror hun er negativt innstilt fordi hun vet om dette med psykolog osv. Hun gjør jobben sin og det er bra at de følger godt opp og samarbeider med jordmor om info som kan være viktig. Derfor vil du merke at hun stiller spm vedrørende dette. Hun er ikke nødvendigvis negativt til deg, hun bare følger opp. Tenk på de barna som ikke har det bra og så viktig at helsesøstre følger med. Et sånt spm ang gråt ved avkledning ser jeg ikke noe galt i - men du er overnervøs for å gjøre noe feil når hun ser deg. Noe alle i en sånn situasjon ville vært - ikke noe koselig å føle at man blir "holdt øye med". Altså det er jo bare å vise hvilken god mor du er. Du kan bytte om du vil. Ang det med amming og mme - applaus til deg som stod på ditt!!Du virker som en mor som stoler på at du selv vet hva som er best. Så hva kan hs si og gjøre liksom? Ingenting... Bare hev deg over det og vis at dette kan du
du er tøff som konfronterer henne! Lykke til !
Høres helt på tryne ut!Ja, det var faktisk i tankene mine i starten- at det var jeg som kanskje var litt ekstra observant på det, og derfor slo jeg det litt ifra meg en periode. Men så nevnte samboeren min det også (en gang han var med på kontroll)- at hun virkelig overkjørte meg og ikke hørte etter på hva jeg sa. Og dette var uavhengig av meg, altså jeg hadde faktisk ikke snakket med han om mine følelser rundt kjemien mellom meg og helsesøster før den dagen etter at han også la merke til det. Når hun nå på siste kontrollen valgte å ta opp BUP pga. jeg sliter med å la min fire mnd baby sove i egen seng (hun har sovet med oss helt til hun var tre mnd), så er jeg faktisk ikke i tvil. Hun ringte meg til og med i julen for å mase på at hun skulle sende meg til legen som kunne henvise meg…. Jeg vil da bare ha noen leggetips fra en helsesøster :/
Bra jobba, du er tøffDagens oppdatering :
Jeg sendte mail til en ny helestasjon for noen dager siden, og skrev egentlig det samme som jeg har gjort her, da fikk jeg mail tilbake om å ta kontakt idag. Før jeg tok kontakt med de ringte forresten min "gamle" helsesøster og fortsatte med BUP maset sitt. Hun begynte samtalen med at siden jeg nevnte forgje gang at jeg slet med leggetider på jenta vår så var BUP alternativet, og da sa jeg det som det var. At nå har jenta fått ut en tann så det kan ha vært årsaken til soveproblemet, og at jeg ikke så det som en grunn nok til å bli sendt til BUP. Da fortsatte hun med at jeg også nevnte til henne forgje gang at hun var skeptisk til fremmede, derfor var det fremdeles aktuelt med Bup. Og ja, jeg igjen svarte med at dette er da ikke uvanlig og jeg var selv sånn da jeg var baby. Helsesøster ga seg enda ikke, og fortsatte med at ja men hun visste at jeg hadde blitt anbefalt å gå til psykolog da jeg var gravid (siden jeg nevnte at jeg hadde problemer med min far, og gruet meg til hvordan det skulle bli mellom han og barnebarn). Da svarte jeg med at ja, jeg har hatt noen timer med psykolog, og det er ferdig nå. Psykologen jeg hadde mente at vi hadde ordnet opp i "problemet", og at jeg ikke trengte flere timer. Jeg nevnte også at mitt problem med min far, går ikke utover mitt forhold til babyen min. De fleste mennesker kommer opp i en eller annen situasjon hvor de trenger hjelp utenfra en eller annen gang i livet, enten det er en periode med stress på jobb eller skilsmisse osv. Jeg tar ikke piller, og jeg har aldri vært deprimert i lengre perioder. Svaret jeg fikk da var at jammen, mange kvinner vet ikke at de trenger psykolog. Jeg måtte bare kutte samtalen med å spørre om når neste time var (selv om jeg nå vet at jeg ikke skal gå ditt mer).
Senere på dagen ringte jeg opp den nye helsestasjonen, og fikk beskjed om at sånn her skal ingen andre nybakte mødre oppleve, og det var derfor viktig at jeg tok kontakt med driftlederen. Jeg skal også selvfølgelig få lov til å bytte helsestasjon. Driftlederen svarte ikke på telefonen, men jeg prøver igjen snart![]()