Problemer med bekkenet etter fødsel

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Noen som har fått problemer med bekkenet etter fødsel, og hvor lenge hadde dere det? Noen øvelser som funket?

Hadde ikke problemer med bekkenet i svangerskapet, men grunnet en hard fødsel fikk jeg det da. Nå 13 uker etter får jeg vondt av korte gåturer og ved mye bæring (som det gjerne blir når man har en baby som gråter).

Du må finne ut av hvilke problemer du har med bekkenet :) ingen vits i at du gjør mine øvelser, for du aner jo ikke om du er stram i muskulaturen eller om du er svak i muskulaturen! Bestill deg time hos fysio, de kan hjelpe deg mye bedre!

Har også plager , må bare få fingeren ut få bestilt time slik at jeg kan bli litt bedre :confused:

Du må finne ut av hvilke problemer du har med bekkenet :) ingen vits i at du gjør mine øvelser, for du aner jo ikke om du er stram i muskulaturen eller om du er svak i muskulaturen! Bestill deg time hos fysio, de kan hjelpe deg mye bedre!

Aner ikke nei, vet bare at det er vondt [emoji85]

Får prøve å komme meg til fysio ja [emoji4]

Har også plager , må bare få fingeren ut få bestilt time slik at jeg kan bli litt bedre :confused:

Får nok det jeg og, jeg som trodde jeg hadde «sluppet unna» den biten siden jeg ikke var plaget i svangerskapet [emoji85]

Jeg fikk en låsning i bekkenet to uker etter fødsel. Kjentes ut som jeg hadde falt på isen, skikkelig forslått følelse! Jeg måtte bruke krykke i ei lita uke fordi jeg ikke kunne legge vekt på ene beinet. Det gikk sakte, men sikkert over til meg, seks uker etter fødsel var jeg i orden igjen.

For å bli frisk begynte jeg å sove med pute mellom beina for å avlaste bekkenet om natten. Jeg satt i høy stol i stedet for lav sofa. Jeg trente litt (!) bekkenhev, masse knipeøvelser og etter to uker begynte jeg å trille rolige turer ute. Jeg har forstått det slik et ved låsning anbefaler man aktivitet, men ved løsning skal man være mer forsiktig. Håper du blir bedre snart!

Back
Topp