Problemer med ammingen? :) Dyttehjelp

*BekkUlf*

Forumet er livet
Hadde DU problemer med ammingen? [:)]

Jeg hadde litt problemer da Celine var nyfødt,men så gikk det fint helt fram til hun var 5-6 mnd. Ammet på det ene brystet til hun var 8 mnd,men så ble det slutt.

ORIGINAL: *BekkiBjarnoll*

Hadde DU problemer med ammingen? [:)]

JA! Og det ble slutt på det. Alt er mye bedre nå.

ja med første fikk jeg det ikke til. med andremann gikk det litt bedre (fikk brystbetennelse å våknet med feber dagen etter jeg kom hjem fra sykehuset). med tredjemann hadde jeg ikke noen problemer med amming. [:)]

JA!! med store bokstaver! Det tok meg 3,5 mnd før såret hadde grodd skikkelig!! Jeg kom til det punktet at jeg bestemte meg for at jeg ikke hadde gått gjennom et helvete hver dag i 3 uker bare for å gi opp så det ble amming på trass! Hadde jeg visst at det ville ta meg 3,5 mnd så hadde jeg ikke gjort det... for nedturer har det vert! [&:] Men vet ikke hvordan nedturen ville vert hvis jeg hadde gitt meg etter 3 uker.. For vet at det hadde blitt tøft og jeg hadde ikke mye å gå på!

Ja, sleit som en galning med ammingen, og hatet det fra første stund, men ammet no til snuppa var 11 mnd... Ho hadde masse greier med nakken så ho ville ikke ta puppen skikkelig og ville gjerne bare ha den ene, og klarte ikke å ligge lenge nok så ho ble sulten med det samme og ikke klarte ho å ta skikkelig tak heller... Men men, ammet de siste 3 mnd bare på den ene puppen...

Ja sleit max med første ungen, pga lite melk og en unge osm ikke klarte å ta brystet.

Denne gangen går det mye bedre siden han tar brystet, men sliter med en unge som er veldig slapp og sovner hele tiden (han gikk mye ned i vekt på barsel og hjemme de første 2 dagene pga jeg bare ammet og han ikke fikk i seg nok).
Men han favoriserer det ene brystet da, så vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det fremover. Pumper meg, ammer, og gir mme.
Han har nå begynt å å legge på seg[:)]

Litt, kun i begynnelsen.

Var prematur, så tok hu 2 uker å lære å suge først. Så var det da kun med brystskjold, den ble jeg vel kvitt etter gjerne ett par mnd da. Da hu var nesten 7 mnd var det rett å slett tomt. Men synes faktisk det gikk veldig bra med amminga.

ja, strevde i starten og følte meg så usikker. Det var vondt å amme, jeg fant ikke en behagelig stilling og det var vondt å sitte fordi jeg hadde født(klippet litt). Men når ammingen ble mer rutinert, så ble det så kos og det gikk så fint. Så jeg ammer enda og gutten min er 1 1/2, har hvertfall tenkt å amme til han er 2 år hvis han vil. og så får vi se om det ikke begynner å dabbe av.[;)]

dytt[:D]

gikk helt fint begge gangene[:)]
litt sår noen dager i starten med første mann men thats it!

Litt, kun i den forstand at melken lot vente på seg i FEM dager.

Nei, ikke i det hele.[:)] Og veldig glad for det! Hadde grua meg litt til ammingen..

Ja jeg slet masse med ammingen, og kan ikke si jeg gleder meg til amming neste gang.. kommer jo til å prøve denne gangen og, håper det kommer til å gå bedre.. jeg slet i mange mndr før det gikk fint å amme...

Første gang fikk vi det ikke til men nå ser det ut som det går kjempebra[:D]

Trivdes med å være både flaskemamma og ammemamma jeg[:)]

Nei! Hadde masse melk. Eneste problemene jeg hadde var tre brystbetennelser....

Ja, hadde problemer. Snuppa fikk ikke i seg noe som helst, hadde henne på puppen rett etter fødsel, men hun fikk visstnok ikke i seg noe råmelk. Melka kom ikke før 6 dager etter fødsel og da ringte jeg ammepoliklinikken for å bestille time siden jeg ikke kunne å amme. Dama jeg snakket med skulle ringe tilbake litt senere samme dag, men ringte ikke. Fikk hjelp av helsesøster istedet da, men det skar seg likevel. Sleit veldig med det nederlaget LENGE! [:(]

dutt

dytt[:D]

Litt i begynnelsen, hadde "dobbel" brystvorte.. Fikk skjold på sykehuset, og brukte den til han klarte og ta selv, og har ammet siden[:)]

Back
Topp